logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie jestem zadowolony ze swojej elfki
Autor Wiadomość
Jacusiek 
Sacredzista!



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-09, 18:41   Nie jestem zadowolony ze swojej elfki

Moja Elka ma 83 poziom. Gram na srebrnym w kampanię Podziemia, SP. Gra mi się nią całkiem dobrze, jednak jest coś, co sprawia, że nie jestem z niej do końca zadowolony. A nawet więcej, niż tylko jedno "coś". Po kolei:

1. Atak
Mam z nim taki problem, że (widać też na obrazku), trudno mi nawet utrafić słabe potworki (na zdjęciu Nieujarzmiona Krwawa Groza, dodam, że np. z Książecymi gwardzistami mam 50% trafienia, a przy Agresywnych Leśny Pająku trochę ponad 50%.). Mogę atakować potwory cały dzień, a zabiorę im co najwyżej 50% życia. Wg mnie ta wartość jest stanowczo za mała. A może mi się tylko tak wydaje?

2. Regeneracja umiejętności
Jak widać, korzystam tylko z umiejętności bojowych, żadnych magicznych CA. Kolejnym problem jest regeneracja tychże umiejętności. Z seryjnym strzałem nie mam problemu, bo to jest akurat łatwe do opanowania, ale mam problem z pozostałymi, np. Eksplodująca strzała ma poziom 16, a regen 1.9 s, przeszywająca poziom 19, regen 2,4s., czas trwania 12s. Pozostałe podobnie. Co prawda wcześniej miałem regen utrzymujący się w okolicach 1 sekundy (eksplodująca strzała), ale to CA było tak słabe, że aż beznadziejne (nie miało nawet 10 poziomu). Dlatego się zastanawiam, co jest nie tak? Na ponad 80 poziomie postaci, mieć tak słabe CA? Może po prostu nie mam szczęścia do znajdowania przedmiotów, które dają szybszą regenerację? Atakując z eksplodującej Książęcego Gwardzistę pokonam na drugim (czasami nawet za trzecim) razem.
P.S. Nie zwracajcie uwagi na Odpychającą strzałę, dałem ją, żeby coś tam po prostu było, a i tak ją rzadko używam

3. Umiejętności
Zastanawiam się także, czy dobrze rozdałem umiejętności. Wg mnie koncentracja na 100% musi być, walka na dystans też. Dzięki tężyźnie mam ponad 14 tysięcy punktów życia, ale czy to mi jest tak naprawdę potrzebne? Może tutaj skopałem sprawę i te punkty powinienem w zwinność inwestować? Mam LL +15%, ale przy mojej szansie trafienia w przeciwnika i tak niewiele to daje. Broń obuchowa i władanie mieczem to totalnie nieprzydatne umiejętności (w moim przypadku), ale tak naprawdę nie miałem nic lepszego do wyboru, więc chciałem tam dodać po 10 punktów do ewentualnie dodatkowych pierścieni (setowych, wiadomo jakich). Dodatkowo wszystko dodaję w Fizyczną regenerację. W zbroję nie inwestowałem dużo, bo stwierdziłem, że regen i atak są jak na razie ważniejsze.


4. Inne takie
Po zsumowaniu dodatkowych zdolności (te, na których staram się najbardziej skupić):
LL: +15%
Atak: +83%
Regen. specj. umiej.: +118
Fizycz. Regen.: +33
Krytyczne uderzenie: +12 (+11%)

Mi się wydaje, że te 4 punkty są najważniejsze, jak sobie coś przypomnę to dopiszę. Proszę o pomoc. Czy da się jeszcze uratować tę Elfkę? Setowych przedmiotów nie mam zbyt wiele, a nawet jeśli to są one pomieszane (większość, jakie mi się trafiają dotyczą magii)

@Edit: Zapomniałem dodać, że run ogólnie mam tyle, że już ich nawet nie zbieram.
Zdjęcie:
_____________________________________________________________________
"Ból bycia samemu... jest nie z tego świata, czyż nie?"
"Nigdy nie mam zamiaru uciekać, Ani rzucać słów na wiatr! Oto moje nindō: moja droga ninja!"
Jeśli masz sprawę, to pisz, szczerze i otwarcie, nie ma się czego wstydzić : )
Ostatnio zmieniony przez Jacusiek 2013-07-09, 22:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2013-07-13, 10:51   

Zaczynając od początku:
ad.1: Zamiast maksować Walkę na dystans, poświęć punkty na Zwinność - teraz na pewno daje ci więcej punktów Ataku niż Wnd (a od Ataku właśnie zależy celność). Podobnie Władanie bronią - nie dziwne, że tak słabo atakujesz, skoro prawie nic tu nie wrzuciłeś (a jest to podstawowa - obok Koncentracji - umiejętność każdej postaci walczącej).
ad.2: Częściowo wytłumaczony powyżej - problemem nie jest tu poziom, lecz b. niskie obrażenia. Gdybyś miał wymaksowane Władanie bronią, nie musiałbyś tak podnosić poziomu CA żeby uzyskiwać jakieś efekty.
ad.3: Imo - źle. Jedyna dobra rzecz to maks w Koncentracji. Reszta w zasadzie postawiona na głowie. Braki w Zwinności, Władaniu bronią i Zbroi; przepakowana Walka na dystans i Tężyzna; niepotrzebna Broń obuchowa - lepiej było wziąć Blokowanie ciosów; Władanie mieczem może być, ale za dużo tam wrzuciłeś, wystarczyłoby 10 punktów do setu Aarnuma.

Uratować może by się dało, ale będzie to długi i bolesny proces, niekoniecznie zakończony powodzeniem (patrz - zmarnowany slot umiejętności i sporo punktów) - szybciej i łatwiej dojdziesz do tego samego punktu robiąc nową postać.

Jeszcze jedna uwaga ogólna - z CA masz w sumie przydatne 3 pierwsze, ale brakuje ci czegoś takiego jak podstawowy atak (CA utrzymywane na poziomie ok. 0.5s regeneracji, którym spamujesz co 2-3 normalne strzały). Jeśli próbujesz bić moby zwykłymi strzałami bez wsparcia takich podstawek jak Potężne/Natarcie, to nie dziwię się, że masz słabe wyniki.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Jacusiek 
Sacredzista!



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-13, 12:18   

Dzięki, na pewno skorzystam z tych porad. Już teraz rozumiem, co zrobiłem źle. Władanie mieczem mam aż tyle (22), ponieważ z dodatkowych bonusów mi doszło, normalnie do 10 dałem (więc tu się nie ma co martwić). Postaram się teraz rozdawać umiejętności w Zwinność, Władanie Bronią oraz ewentualnie Zbroję. Z tężyzną faktycznie może przesadziłem, taka raczej Gladiatorowi by się przydała, niż Elfce. Poexpię postacią jeszcze trochę i zobaczę, jak to wyjdzie, jeszcze ewentualnie dam znać.

@Edit: Ja właśnie myślałem, że rozwijanie umiejętności do 100% opłaca się, dlatego tak chciałem rozwinąć Walkę na dystans.
_____________________________________________________________________
"Ból bycia samemu... jest nie z tego świata, czyż nie?"
"Nigdy nie mam zamiaru uciekać, Ani rzucać słów na wiatr! Oto moje nindō: moja droga ninja!"
Jeśli masz sprawę, to pisz, szczerze i otwarcie, nie ma się czego wstydzić : )
Ostatnio zmieniony przez Jacusiek 2013-07-13, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2013-07-14, 11:03   

Jacusiek napisał/a:
Ja właśnie myślałem, że rozwijanie umiejętności do 100% opłaca się, dlatego tak chciałem rozwinąć Walkę na dystans.

Jest to prawda w przypadku niektórych - tych podstawowych. Ale dla pozostałych nie ma takiej potrzeby. Nawet dla tych podstawowych w pewnym momencie robi się tak, że +1 punkt nie oznacza już +1% bonusów i przestaje to być korzystne - lepiej wtedy próbować posiłkować się innymi umiejkami.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Jacusiek 
Sacredzista!



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-19, 13:53   

Znalazłem niedawno Łuk Kariego, który znacząco poprawił moją sytuację (na złocie). Teraz tak mały atak nie jest aż tak odczuwalny, mam +18% LL oraz +236 regen. specjl. umiej., dodatkowo ponad 30 do krytycznych uderzeń. Mam także dwa pierścienie Kariego, jeszcze jeden i będę miał cały komplet. Cóż, wiele też zależy od szczęścia, na jakie przedmioty się trafi, ale jeszcze później dam znać, jak się ma moja Elfka.

@Edit: Przetestowałem trochę Elfkę, ale tym razem pod innym względem. Tym razem patrzyłem na wolne sloty. Domyślne w zbroje i uzbrojenia zawsze wkuwałem amulety (wiadomo: lepsza ochrona), a teraz postanowiłem trochę poexperymentować. Po kolei:

1. Najpierw zacząłem wkuwać runy z "+10% do ataku i obrony". Szybko się okazało, że w moim przypadku są one beznadziejne (jak szansę trafienia potwora, przed ulepszeniem, miałem 50%, a po ulepszeniu 55%, to jest niewielka różnica, dodatkowo szansa uderzenia potwora we mnie spadła także bardzo mało).
2. Potem wkułem runy/pierścienie z LL i ogółem wyszło 45% (pomyślałem, że to całkiem dobre, ale wolę mniej LL, a większe obrażenia).
3. Jako trzecią opcję dodałem runy, zmniejszające regenerację specjalnych umiejętności o 10%. Efektem było to, że (w końcu) udało mi się mieć regen. 1.0 sekundy przy eksplodującej strzale. Efekt lepszy niż przy 1., ale gorszy niż przy 2. (moim zdaniem)
4. Wg mnie najlepszy efekt: Zamiast amuletów czy innych run dałem wszędzie pierścienie (najlepsze, jakie miałem, z różnymi bonusami, etc.). W zdjęciach przedstawię różnicę:
Co prawda straciłem prawie połowę na pancerzu, ale zyskałem niesamowicie na obrażeniach (i dodatkowych bonusach, chociaż amulety swoje bonusy też miały). Takie obrażenia przy 18% LL są bardzo zadowalające. Zdecydowałem, że chyba sobie zostawię z pierścieniami, tylko chcę się zapytać: czy się opłaca? Jakie jest wasze zdanie?

P.S. Zaznaczona sztuka walki (łatwo się domyślić) to eksplodująca strzała.
_____________________________________________________________________
"Ból bycia samemu... jest nie z tego świata, czyż nie?"
"Nigdy nie mam zamiaru uciekać, Ani rzucać słów na wiatr! Oto moje nindō: moja droga ninja!"
Jeśli masz sprawę, to pisz, szczerze i otwarcie, nie ma się czego wstydzić : )
Ostatnio zmieniony przez Jacusiek 2013-07-19, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wredna 


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączyła: 06 Lut 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-21, 09:05   

Jak można być niezadowolonym z elfki? Przeszywająca strzała+seryjny strzał+koń z prędkością 240 i nikt nie podskoczy.
 
 
McAbra 



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 23
Wysłany: 2013-07-21, 09:56   

Moim zdaniem nie jest źle, ale 18% LL to na mój gust trochę za mało. Ja trzymam na minimum 40%, swoim Gladiatorem (w stanie przejściowym) mam w tej chwili 68%.

Elfka to jedna z niewielu postaci w której można eksperymentować z socketowaniem run. Warto zainwestować w regenerację specjalnych umiejętności(runy glada) lub regenerację czarów(runy maga) w zależności od rodzaju elfki. Moim zdaniem powinieneś wymieszać 2, 3 i 4. Kluczem jest odpowiedni balans. Warto np. wkuwać pierścienie LL jeśli znajdziesz więcej niż 3%, zamiast jednej runki regeneracyjnej 10% - w mojej opinii jest to opłacalne.
_____________________________________________________________________
Mróz pokrył lodem cały staw
W okowach mrozu zasnął las
Pod moją stopą kruchy spękał lód
Lecz ja uciekłem przed przeznaczeniem
Na wschód, na wschód, na wschód...

A. Pilipiuk - "Norweski dziennik"
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2013-07-21, 12:44   

Wredna napisał/a:
Przeszywająca strzała+seryjny strzał+koń z prędkością 240 i nikt nie podskoczy.

Wzięłaś pod uwagę, że nie każdy lubi mega-oklepane buildy?

Jeśli chodzi o zakuwanie - nie powiem "zakuwaj tylko to i to", bo z amuletów też można uzyskać dobre bonusy. Po prostu w sloty wrzucasz to, co akurat masz najlepsze i jest ci potrzebne (bonusy do LL, regeneracji, umiejętności itd.).
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Jacusiek 
Sacredzista!



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-21, 16:41   

To chyba w takim razie pomieszam 2,3 i 4, jak poradził McAbra i zobaczę, co mi z tego wyjdzie, a pierścienie, jakie wkułem to miały sporo bonusów, jak chociażby krytyczne obrażenia, rozpołowienie i jeszcze coś fajnego.

Wredna napisał/a:
Facet mówi, że jest "niezadowolony", a ten build zadowala.

zdarza się :D

W razie problemu, dam jeszcze znać, chociaż myślę, że już się to jakoś ułoży.
_____________________________________________________________________
"Ból bycia samemu... jest nie z tego świata, czyż nie?"
"Nigdy nie mam zamiaru uciekać, Ani rzucać słów na wiatr! Oto moje nindō: moja droga ninja!"
Jeśli masz sprawę, to pisz, szczerze i otwarcie, nie ma się czego wstydzić : )
 
 
Wredna 


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączyła: 06 Lut 2013
Posty: 20
Wysłany: 2018-05-20, 17:06   

Nie grałam elfką parę lat. Brać uzdrowienie i szybkość błyskawicy?
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2018-05-20, 21:29   

Szybkość Błyskawicy czasem może się przydać - w szczególności gdy nie masz konia (np. pod ziemią), a musisz dać nogę - jako że WE jest chyba najwolniej biegającą postacią ze wszystkich.
Uzdrowienie z kolei nie ma większego sensu - szybciej łyknąć miksturkę, która w dodatku nie siada ci na regenie innych CA.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Wredna 


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączyła: 06 Lut 2013
Posty: 20
Wysłany: 2018-05-21, 08:16   

Do którego poziomu rozwijać szybkość błyskawicy?

Umiejętności:
zwinność
władanie bronią(obrażenia) i walka na dystans(szybkość i skuteczność) żeby się kumulowały
koncentracja
tężyzna fizyczna
zbroja chyba w połączeniu z blokowaniem ciosów

Współczynniki: siła zręczność, fizyczna r., wytrzymałość. Coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez Wredna 2018-05-21, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2018-05-21, 09:23   

Wredna napisał/a:
Do którego poziomu rozwijać szybkość błyskawicy?

Sorki, tu akurat nie pomogę, bo nie pamiętam dokładnie, jak tam przyrastają bonusy zależnie od poziomów, a aktualnie nie mam zainstalowanej gry...
Wredna napisał/a:
walka na dystans(szybkość i skuteczność)

O Szybkość nie ma co się starać, bo i tak szybko dochodzi do max. A co do "skuteczności" (a.k.a. punktów Ataku), to zawsze trzeba patrzeć, czy przypadkiem Zwinność nie daje akurat więcej.
Wredna napisał/a:
siła zręczność, fizyczna r., wytrzymałość

Siły nie ma sensu, bo raczej nie przewidujesz walki wręcz, prawda? Wytrzymałość też można sobie darować.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Wredna 


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączyła: 06 Lut 2013
Posty: 20
Wysłany: 2018-05-21, 09:44   

Siła dla przyrostu zdrowia. Rozumiem że do tego wystarczy tężyzna fizyczna?
Czyli jednak walkę na dystans razem z władaniem bronią?
Ostatnio zmieniony przez Wredna 2018-05-21, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2018-05-21, 12:02   

Przyrost zdrowia z Siły jest znikomy, więc dla postaci walczącej na dystans jest to strata punktów.
Walka na dystans, podobnie jak inne specjalizacje broni (miecze/obuchowe/topory) przydaje się głównie do odblokowywania możliwości używania przedmiotów (w tym przypadku setu Karisa) - pakować w to więcej punktów zazwyczaj jest sens dopiero na wyższych poziomach, kiedy inne umiejki dają już mało Ataku.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 18