logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oddany Strażnik
Autor Wiadomość
demoon222 


Wersja gry S1: Classic: 1.7
Wersja gry S2: 2.43
Platforma S2: PC
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 2010-12-27, 23:27   Oddany Strażnik

[size=18][color=green]Wstęp[/color][/size]
Postanowiłem napisać tę taktykę gdyż gra mi się takową postacią świetnie. Postać nietypowa gdyż prawie wcale nie bawi się za pomocą CA, co oczywiście może się nie podobać(ale ja tam za zaletę to uważam-podobnie jak w S1 lubiłem walczyć prawie bez użycia CA).
Strategia może wydać się dziwna głównie z powodu olania z góry regeneracji CA i marginalnego potraktowania samych CA. Jednak w zamian za punkty umiejętności potrzebne do dobrej regeneracji CA pakujemy w skille defensywne dzięki czemu nasz TG staje się czołgiem biorącym na klatę nawet największych kozaków(chodzi o TG na maksymalnie jakimś 100-140lvl a nie wyexpionym maksymalnie potworze mającym wszystko na full). Ponadto gra się przyjemniej bo zabijamy tradycyjnie Hack'N Slashując wrogów, a nie naganiając ich w kupę i uruchamiając jakieś CA celem masowej eksterminacji. Jeżeli ktoś lubi pomachać mieczem w dobrym stylu to polecam właśnie "oddanego" TG.

[size=18][color=green]Atrybuty[/color][/size]
Nie ma nad czym, tu się rozwodzić. Możemy darować sobie pakowanie tutaj punktów przez początkowy okres gry i później zadecydować. Polecam siłę oraz w niewielkim stopniu siłę woli(celem polepszenia tarczy). Ten TG będzie atakował w 90% wręcz więc można dać wszystko w siłę(tarczy nam wystarczy-ale się zrymowało ;p )

[size=18][color=green]Umiejętności[/color][/size]
[b]1.[/b][i][b][color=orange]Skupienie Oddanego strażnika[/color][/b][/i]-trzymamy na tym samym poziomie co postać. Musimy w to przypakować bardzo dużo żeby rozwinąć znaczną większość wzmocnień z tego aspektu. Poza tym lepszy regen skilli oraz brak kar dla CA są wymowne.[b][75pkt][/b]
[b]2.[/b][i][b][color=orange]Miecze/Broń trzonkowa[/color][/b][/i]-wybór między jednym a drugim natury estetycznej(osobiście bardziej pasują mi miecze do strażnika). Pakujemy tutaj minimum 75pkt żeby mieć podwójne uderzenia. Przy okazji zwiększy nam znacznie szybkość ataku, troszkę skuteczność oraz umożliwi używanie wysokopoziomowych broni.[b][75pkt][/b]
[b]3.[/b][i][b][color=orange]Wiedza o taktyce[/color][/b][/i]-ważny skill dający nam kopa do obrażeń oraz pomagający w osiąganiu wzmocnień do aspektu oddanego strażnika. Pakujemy minimum 75pkt by dostać bonus na krytyki, ale można podbić nieco wyżej dla lepszych dmg.[b][75pkt lub więcej][/b]
[b]4.[/b][i][b][color=orange]Koncentracja[/color][/b][/i]-tutaj bez owijania w bawełnę jeden punkcik. Tylko po to by mieć dwa wzmocnienia. Od przedmiotów i tak się nam zwiększy ta umiejętność więc i regen odrobinę się poprawi.[b][1pkt][/b]
[b]5.[/b][i][b][color=orange]Wiedza o pancerzu[/color][/b][/i]-bardzo ważny defensywny skill. Poprawia znacznie obronę oraz umożliwia użycie wysokopoziomowych części pancerza. Mistrzostwo jak najbardziej wskazane.[b][75pkt][/b]
[b]6.[/b][i][b][color=orange]Wiedza o energii ochronnej[/color][/b][/i]-kolejny bardzo waży skill defensywny. Zwiększa energię naszej tarczy energetycznej oraz absorbuje więcej obrażeń. Mistrzostwo absolutnie potrzebne bo większe bonusy oraz powiększona regeneracja tarczy.[b][75pkt][/b]
[b]7.[/b][i][b][color=orange]Kondycja[/color][/b][/i]-spory kop do życia, a po mistrzostwie regeneracja życia w walce(przydatna gdy regeneruje się na przemian z tarczą)[b][75pkt][/b]
[b]8.[/b][i][b][color=orange]Odporność[/color][/b][/i]-niezły skill obronny dający lepszy pancerz na każdy typ dmg oraz co lepsze redukuje ilość przyjętych dmg. Rozwijamy raczej na końcu, ale dajemy by osiągnąć mistrzostwo.[b][75pkt][/b]
[b]9.[/b][i][b][color=orange]Wiedza o prędkości[/color][/b][/i]-mniej istotny skill polepszający naszą mobilność. Biegamy szybciej i atakujemy/bronimy się skuteczniej. Polecam zostawić to na koniec gdy już pozostałe skille będą rozwinięte i będzie nieopłacalne w nie pakować.[b][1<Xpkt][/b]
[b]10.[/b][i][b][color=orange]Bitewny refleks[/color][/b][/i]-niezły skill pomocniczo-obronny. Daje szansę na uniknięcie wrogiego ataku. Rozwijamy na końcu osiągając mistrzostwo.[b][75pkt][/b]

Ad.do umiejętności:
Na początku koncentrujemy się na skupieniu oddanego strażnika i wiedzy o taktyce, celem zrobienia wzmocnień w naszym aspekcie. Gdy wzmocnienia będą już zrobione(prawdopodobnie będzie to już po mistrzostwach w obu umiejętnościach)możemy zaprzestać rozwoju skupienia i dalej co któryś lvl wpakować coś jeszcze w taktykę.
Rozwijamy jak najszybciej miecze/trzonkową-szybkość ataku i skuteczność, a potem podwójne uderzenia są nam wielce niezbędne. Pakujemy w wiedzę o pancerzu i energii ochronnej aby zrobić z siebie czołga. Następnie pod nóż idą kondycja i odporność. Pozostałe skille(wiedza o szybkości i bitewny refleks)zostawiamy na sam koniec gdy już pozostałe w/w będą mistrzowskie.

[size=18][color=green]Sztuki Walki (Combat Arts)[/color][/size]
[u][color=red]Całun Energii T[/color][/u](wzmocnienie)-podstawa niemal każdego TG. Tarcza energetyczna absorbująca obrażenia. Działa jak drugie życie. Dzięki temu jesteśmy nieśmiertelni(prawie).
Ulepszenia: Moc - Odnowienie - Moc
[u][color=red]Czujność Bojowa/Aura Bitewna[/color][/u](wzmocnienie)-znacznie zwiększa naszee zdoloności ofensywne i defensywne. Oczywiście musi być wzmocnieniem.
Ulepszenia:Szturm - Riposta - Permanentność
[u][color=red]Zabójcze Włócznie[/color][/u]-fajny skill na bandy mobów które nie wiedza co czynią. Zbieramy bandę wokoło siebie i uruchamiamy to CA po czym dobijamy tych co uniknęli rzezi. Rzadko bawimy się tym ale przyjemnie mieć to wysoko rozwinięte bo dobrze czasami wroga ponadziewać :twisted:
Ulepszenia:Rozbicie - Przypalenie - Dźgnięcie
Uwaga:Uderzanie powtórne włóczni zależne jest od poziomu tego CA. Ostatnie ulepszenie(dźgnięcie)dodaje kolejne uderzenie i skupia je jedno po drugim. Np. mój TG na 15lvl tego CA uderzał włóczniami 2 razy w odstępie kilku sec. Po wpakowaniu ulepszenia dźgnięcie uderzały one 3 razy jedna po drugiej. Trzymamy wysoko ale nie tak żeby czekać minutę na powtórne użycie-regen poniżej 15sec będzie znośny.
[u][color=red]Oddany Cios[/color][/u]-ten CA zostawiamy na koniec do wzmacniania. Przydaje się czasem na bossy oporne na fizyczne dmg. Pakujemy ile wlezie bo nie zależy nam na regen.
Ulepszenia: Transformacja - Zamiar - Egzekucja
[u][color=red]Rozszerzenie Bitewne[/color][/u]-nasz główny bojowy skill. Pakujemy ile się da bo nie chodzi o regen. Chodzi o trzymanie tego CA jako aktywne. Co to daje? Ano to że nasz TG walczy jednak dwiema broniami, a zatem atakuje podwójnie. Wzmocnienia tego CA rzekomo nie działają na zwykłe ataki, jednak mam wrażenie że chyba działają dlatego ulepszamy pod kątem podwójnych uderzeń.
Ulepszenia: Podwójny Atak - Osłabienie - Podwójny Atak
[u][color=cyan]Odrzutowa Lewitacja[/color][/u]- do przelatywania nad rzekami i płotami. Dajemy jeden punkcik.
[u][color=blue]Lodowe Zapomnienie[/color][/u]-pakujemy tutaj jak znajdziemy ten CA. Przydaje się czasami jak mamy niedobory odporności na ogień a musimy walczyć ze smokiem. Spowalnia fajnie wroga, ale nie jest to nam niezbędne. Dla zabawy możemy tu wrzucać.
[u][color=blue]Pierwotna Mutacja[/color][/u]-pakujemy tu zbędne runki. Przydaje się na bossach do zmniejszania atrybutów.

Ad.do Sztuk Walki
Skupiamy się na wzmocnieniach. Rozwijamy je wysoko i ulepszamy w pierwszej kolejności. Pakujemy tu cały czas runki bo to najważniejsze CA naszego bohatera. Dalej rozwijamy włócznie oraz rozszerzenie bitewne. Reszta dowolnie. Możemy ostro napakować oddany cios to będzie dobry dmg na bossy, jednak niski regen nie pozwoli nam tego używać często.

[size=18][color=green]Przedmioty i atrybuty z nimi związane[/color][/size]
Przedmioty jakie się trafą takie nosimy. Nie pisze tej taktyki dla pro graczy mających pełne skrytki mega wypasionego sprzętu. Fajny jest set Moduły bojowe CC. Te najistotniejsze atrybuty to:
+ X do all skills
+ X% tarczy energetycznej
+ X% wykradanie życia/regen życia
+ X% do obrażeń
+ X% absorpcji energii
+ X% szansy na krytyczne uderzenia
+ X% szansy unik/blok
Trzymamy kilka rodzajów broni różniących się rodzajem obrażeń(np.miecz mający sporo dmg od ognia, inny miecz od lodu i jeszcze inny od magii, a dla zabawy jaką spluwę energetyczną)

Jak grać? Wzmacniamy się całunem i aurą bitewną, ustawiamy rozszerzenie bitewne pod PPM i idziemy kosić LPP wrogów. Od czasu do czasu sypiemy włóczniami. Bossy to formalność-jesteśmy tak twardzi że mogą nam skoczyć-włączamy włócznie i atakujemy z aktywnym ramieniem bitewnym co jakiś czas(najczęściej tylko raz bo dłużej nie pożyją)atakując oddanym ciosem lub wznawiając włócznie.

[size=18][color=green]Epilog[/color][/size]
Na koniec kilka porad.
-Pamiętajmy o ustawionym aktywnym rozszerzeniu bitewnym. Atakujemy normalnym atakiem ale aktywne w/w CA powoduj że walimy jak dwiema broniami. Najlepszą oznaką w wirze wojennym że nasz TG używa tego co trzeba jest kolec wystający z jego obojczyka(czyli to ramię dodatkowe)
-Atakując grupy mobów zaznaczamy jednego normalnym atakiem i trzymamy. Gdy polegnie(zazwyczaj na strzała)trzymając wciśnięty LPM najeżdżamy na kolejnego, lub losowo ruszamy kursorem. Efekt? Nasz TG wyżyna w pień hordy wroga bez żadnego CA.
-Ja ustawiłem sobie CA kolejno tak:Rozszerzenie Bitewne - Oddany Cios - Włócznie - Lodowe Zapomnienie/Odrzutowa Lewitacja/Pierwotna Mutacja(do wyboru w zależności od sytuacji). Ma to związek z tym że latając z aktywnym CA nr1 i nr2 nie możemy strzelać. Jednak po aktywacji CA nr3(włócznie) możemy bawić się w snajpera-przydatne gdy jakiś mobek ucieka i nie chce się nam go ganiać po polach.

Taki TG jest baaaardzo ciężki do ubicia, zatem ma baaaardzo wysoki SB. Objawia się to dobrym i częstym dropem "zieleni i złota" pośród zwłok potworków.


Cóż to by było na tyle. Nie osądzajcie zbyt surowo bo to moja pierwsza taktyka w jakiejkolwiek grze. Jak przypomni mi się coś odnośnie tego wojaka to dopiszę.
Pozdrawiam :wink:

EDIT1:dodałem nieco kolorków bo wygląda to bardziej przejrzyście chyba.
EDIT2:Jeżeli ktoś woli kosztem kilku % tarczy energetycznej mieć szansę odbicia sztuk walki wroga to powinien wybrać jako ostatnie-dolne ulepszenie Całunu Energii T.
Ostatnio zmieniony przez demoon222 2010-12-29, 15:49, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Mbwazinga 
ścierwojad


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: 2.43
Platforma S2: PS3
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-12-28, 18:31   

Dość kontrowersyjny, jak sądzę. Jako że to pierwszy Twój build, jestem pod wrażeniem i gratuluję pomysłu. Już się nie mogę doczekać, żeby go wypróbować :D Taktyka "na czołg" jest co prawda zarezerwowana dla postaci z natury "czołgowych"(czyt. Glad lub Wojownik Cienia), jednak jestem pełen nadziei, że ten build okaże się skuteczny. 8/10
_____________________________________________________________________
"Dopóki nie odkryłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
 
demoon222 


Wersja gry S1: Classic: 1.7
Wersja gry S2: 2.43
Platforma S2: PC
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-12-28, 19:36   

Wiele zależy od umiejętności gracza;)Ale gra się nim łatwo i przyjemnie.
Myślę że SW nie jest lepszym tankiem. W ofensywie jest lepszy być może ale defensywnie TG jest genialna postacią.
Kontrowersyjny-zapewne, ale zaznaczałem że to build dla ludzi lubiących klasyczne hack'n slash bez używania skilli itd.
Ale dzięki dzięki :roll:
 
 
Traken 


Wersja gry S1: Classic: 1.66
Wersja gry S2: 2.34
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 60
Wysłany: 2010-12-28, 20:07   

Wg mnie tg jest dość niezłym czołgiem- zdecydowanie większym od sw, jest może na równi z driadą, która ma korę. Później gdy schodzi mu tylko tarcza, której ma 160 000, zamiast życia, jest nienaruszalny, bo też cieżko go trafić jak nie odbije. Co do buildu- zrobie edit. kiedy go przeczytam xD

Edit.
Pierwotna mutacja nie jest potrzebna- bez ulepszen nie zmniejsza atrybutów. Zamiast prędkości warto dać dyscypline bitewną- zwiększy Ci obrazenia od rozszerzenia bitewnego. Zamiast maksowania najpierw pancerza z energią ochronna, lepiej by bylo zastapić pancerz kondycją, bo tak naprawdę pancerz, odpornosc, refleks są najmniej ważne przy energii ochronnej. Co do calunu, na koncu bardziej oplacalne jest odbijanie sztuk walk, zamiast odpornosci na czary mamy to, a energii ochronnej i tak będzie dość sporo później. Reszta jest dobrze dobrana wg mnie :P Build dobry, bo kiedyś robilem takiego tg i naprawde spisywal się w walce fajniej od wojownika :]
Ostatnio zmieniony przez Traken 2010-12-29, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
demoon222 


Wersja gry S1: Classic: 1.7
Wersja gry S2: 2.43
Platforma S2: PC
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-12-29, 15:46   

Co do mutacji mas rację-zagalopowałem się. Ale podobnie jak z lodowym zapomnieniem to nieistotne takie "umilacze" dla takiego TG. Co do dyscypliny bitewnej to wole jednak prędkość. Gram bez mobiculum(jak na razie) i szybkość biegu lepsza się przydaje żeby płynniej sobie hasać po wrogach. Kondycja czy pancerz pierwszy maksować to dowolność raczej. Życie i tak jest na pozycji "awaryjnej" jak mamy tarczę energetyczną, a pancerz jest potrzebny by dźwigać lepsze itemy i mieć skuteczniejszą obronę. Ostatnie ulepszenie całunu sprawiło mi nieco trudności przy wyborze i myślę że jest to obojętne co się weźmie-napisałem moc bo zwiększa ona dosyć znacznie tarczę(skok % jest dosyć mocny-może tego nie być widać przy niskiej energii tarczy na początku). Grałem tak i sztuki walki mi rzadko szkodziły, a nawet jeśli to niewiele mobów zdąży się nimi zabawić.
Dzięki za sugestie :wink:
pozdrawiam
 
 
Traken 


Wersja gry S1: Classic: 1.66
Wersja gry S2: 2.34
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 60
Wysłany: 2010-12-29, 16:11   

Właśnie miałem już coś pisać o lodowym, ale przypomnialo mi się jego zastosowanie, ale mutacja na nic się zda, bo obrażenia będą na tyle niskie, że nic nie zrobią później, ponieważ masz postać na bron. Co do prędkości jestem odmiennego zdania- najlepsze nagolenniki dla strażnika- xtm lub z cybernetycznego oprawcy dodają do prędkości i prędzej czy później dadzą duży bonus (na swoim tg bez wiedzy mam 139% prędkości). Dyscyplina zwiększy twoje obrażenia i będzie lepszy efekt- to na pewno. Tarczy później jest od groma- ok. 160 000 jak nie więcej, co prawie w ogóle nie schodzi, bo albo się odbije, albo zregeneruje. Pomimo tego wszystkiego, są to niewielkie zmiany o czym mówię, więc i tak bez nich postać będzie odbra, bo strażnika na broń nie da się zepsuć. Pozdrawiam! :wink:
 
 
demoon222 


Wersja gry S1: Classic: 1.7
Wersja gry S2: 2.43
Platforma S2: PC
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-12-29, 16:59   

[quote]bo strażnika na broń nie da się zepsuć.[/quote]
Właśnie to jest ciekawe nie? Ja tez niby ze 3 razy zepsułem sobie TG a jednak było to zepsucie kosmetyczne i robocik dawał sobie radę tak czy siak :D
 
 
Yarpan 



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Wiek: 48
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 19
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-01-01, 17:10   

Przeczytałem Twoją strategię i aż mnie zatkało - zawsze starałem się mieć niski regen i walić z CA ile wlezie, a tu nagle pomysł żeby to wszystko... olać :D
To wszystko brzmi bardzo, bardzo ciekawie ale mam pytanie:
Czy taka postać potrzebuje aż tyle umiejętności defensywnych skoro ma gigantyczną tarczę ochronną dającą wiele tysięcy dodatkowego życia? Może zamiast tego zainwestować w III aspekt, uruchomić trzeci buff i ustawić sobie jakieś combo, właśnie z wykorzystaniem III aspektu?
 
 
demoon222 


Wersja gry S1: Classic: 1.7
Wersja gry S2: 2.43
Platforma S2: PC
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-02, 16:30   

A pewnie że można. Taki TG ostatnie 2 skille ma dowolne w zasadzie, zatem można go złamać na źródło czy co tam pasuje. Ja się bawię takim typowym fizolem bez CA i taka tez strategia. Jak ktoś woli hybrydę czy używanie CA to lekka modyfikacja powyższego buildu i wyjdzie też fajna postać. Oddany Strażnik to najlepszy aspekt TG i do niego cokolwiek nie dodać to wyjdzie bdb postać.
Ja olałem źródło bo od masowego mordu mam elfkę:)
 
 
Elwin 


Wersja gry S1: Nie mam gry
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: kwa
Wysłany: 2011-01-11, 16:14   

Taki TG ma ogromna mozliwosc rozdawania w skille. Mozna rownie dobrze wpakowac w kowalstwo handel i inne pierdolki. Jedyne co potrzebuje to wiedza o broni taktyce i skupiennie oddanego straznika. W TG jest taki myk, gdy ma bitewne rozszerzenie i jest w mobikulum ma 100% double hit. Bossow ktorzy sa na powierzchni kladzie jak chce.
Sam posszedlem swoim TG lvl 66 (takim wlasnie zbudowanym na handlarza kowalaa nie na damage) na Kolosa i osmiornice w platynie .. mieli z 15 leveli wiecej a ja rozwalilem ich bez potowania w 20 sec, osmiornica ma 360k hp wtedy . Moze i nawet tych z nioba by pokonal ale raczej straznikow w platynie kolo 70lvl to nie pokonam;p
Ostatnio zmieniony przez Elwin 2011-01-11, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12