logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elfka walcząca kijami
Autor Wiadomość
ladybird 


Wersja gry S1: UW: 2.24
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 4
Wysłany: 2007-11-08, 10:57   Elfka walcząca kijami

Kiedyś dawno temu, Kalia zapytała mnie jak rozwinąłem swoją Elfkę, napisałem o tym tu na forum. lecz jak wielu zapewne wie po wielkim kataklizmie wiele postów przepadło, dziś przypadkiem natknąłem się na kopie tego postu i pomyślałem że może ktoś z nowych graczy będzie chciał go przeczytać.

z archiwum: -->

Moja Leśna Elfka ma na imię Mistle i jest córką Druida i Elfiej wojowniczki, po Mamie ma zamiłowanie do używania wszelakich "patyczków" zwanych w Sacred niesłusznie "bronią obuchową" a po Tacie zainteresowanie magią :) używając popularnego określenia jest "hybrydą"

Zdecydowałem się na taki rozwój Elfki bo po prostu bardzo mi się podobają Wojowniczki z "patyczkami" :) już w Diablo grałem Amazonką "na włócznie" jednak tam było łatwiej z dwóch powodów:
- Amazonka w Diablo była dużo lepsza w obronie (miała pasywne umiejętności unikania różnych ataków)
- i po drugie, miała więcej odpowiedników sacredowskich "sztuk walk" działających z włóczniami

a u Elfki w Sacred mamy tylko 3 - "natarcie" "potężne uderzenie" i "seryjne uderzenie"

musiałem wziąć pod uwagę słabe strony Elfki :
- najniższa premia do zbroi ze wszystkich postaci, prawie dwa razy mniejsza niż u Wampirzycy, mniejsza nawet od Maga :( (zależna od wytrzymałości)
- dość kiepski atak, lepszy tylko od Maga
- najwolniejsza postać !! podstawowa prędkość ataku Elfki wynosi 100, podczas gdy Wszystkie pozostałe postacie mają tą wartość równą 140 !! oraz prędkość ruchu, u Elfki 120 a u wszystkich innych postaci 130 - nie wiem dlaczego tak jest i nie będę tego teraz komentował
- mało punktów życia (zależne od siły i fizycznej regeneracji)
- najniższa premia do broni, prawie trzykrotnie niższa od Demonicy
- najniższe ze wszystkich postaci podstawowe obrażenia

w związku z tym że Moja Elfka walczy włócznią w zwarciu pewne niektóre słabe strony są jeszcze słabsze :) mam na myśli, mało punktów życia i premie do zbroi

no dobrze, teraz mocne strony :)
- podstawowa wartość obrony niższa tylko od Mrocznego Elfa
- bardzo ładnie prezentuje się Elfka z "patyczkami" zarówno podczas walki jak i wtedy kiedy stoi i macha nimi :)
i... to by było na tyle z podstawowych mocnych stron Elfki :)

jak zamierzałem grać... ? hmm, mamy 15 umiejętności do wyboru, z 5 zrezygnowałem od razu :
- handel
- jeździectwo
- walka na dystans
- rozbrajanie
- władanie mieczem

pozostało 10 w tym dwie do odrzucenia

mamy 6 umiejętności ważnych dla postaci walczącej w zwarciu :
- tężyzna fizyczna
- zbroja
- koncentracja
- władanie bronią
- zwinność
- blokowanie
jednak z jednej z nich zrezygnowałem, mianowicie z "blokowania" później wyjaśnię dlaczego podjąłem taką decyzję

pozostały 4 umiejętności, 3 promagiczne:
- znajomość magii
- medytacja
- magia księżycowa
i tu nie mogłem wybrać wszystkich, nawet gdybym chciał bo nie starczyłoby mi wolnych "miejsc" więc wziąłem tylko "znajomość magii"

więc razem mamy już 6 + "broń obuchowa" z której jednak nie zrezygnowałem, dlatego żeby jeszcze bardziej podnieść współczynnik ataku (wyjaśnię później)

został mi jeszcze jeden (8-my) wolny slot na umiejętność i jeszcze go nie wykorzystałem

więc podsumowując wybrałem tak:
- tężyzna fizyczna - Elfka bez tego może co najwyżej pomarzyć o walce w zwarciu
- zbroja - j.w.
- władanie bronią - j.w.
- zwinność - właściwie również niezbędna, podnosi atak i obronę
- koncentracja - bardzo ważna, mimo tego że 'obsługująca" u mnie tylko jedną sztukę walki - "natarcie"
- broń obuchowa - można zrezygnować, jednak chciałem mieć jeszcze lepszy atak
- znajomość magii - ważna bo podnosi bardzo wyraźnie obrażenia od czarów, które są osłoną Elfki (wyjaśnię później)
- .............. ósmej jeszcze nie wybrałem (wyjaśnię, znowu później ;) )

jak już wspomniałem, podstawą działania Mojej Elfki, jest atak włócznią(piką, trójzębem, halabardą itd...), używam tylko "Natarcia" z regeneracją poniżej sekundy
współczynnik ataku mam wzmocniony kilkoma czynnikami które się sumują:
- "zwinność"
- "broń obuchowa"
- bonusy z przedmiotów
- czar "szybkość błyskawicy" który rzucam z comba
dzięki temu Elfka jest szybka i wystarczająco skuteczna w ataku

w związku z tym że czar "Zew przodków" działa z bonusem "każde trafienie wysysa życie z przeciwnika" używam go jako "osłonę" atakuje i odsysa życie
mam ten czar ustawiony razem z czarem "szybkość błyskawicy" w combie, jest mała niedogodność związana z tym że trzeba dbać o zapas "żółtych miksturek" ale zawsze można je łatwo kupić w sklepie jeśli tylko mamy dużo gotówki to nawet jeśli nie ma ich w sprzedaży to wystarczy wykupić wszystkie inne aby sprzedawca odświeżył ofertę :) i tak można powtarzać aż do uzyskania zadowalającej nas ilości

ogólnie rzecz ujmując, dzięki tym 2 czarom niweluje większość słabych stron Elfki, "zew przodków" naprawdę świetnie wspomaga, jest wolny ale Elfka i tak stoi i walczy w zwarciu, więc to nie przeszkoda, w wypadku naprawdę mocnych przeciwników można nawet czasem zastosować "zabawę w berka" wtedy pomaga czar "szybkość błyskawicy" a "zew przodków" wykańcza przeciwników, dodatkowo wysysając życie :)
jedyną wadą tych czarów jest to że trwają tylko 60 sekund, a ja nie mam medytacji i muszę mieć je w combie żeby używać cały czas, choć przyznam że mam ustawiony w pierwszym slocie 80 poziom "zewu przodków" który ma następujące parametry:
czas regeneracji: 70,4 sekundy
obrażenia właściwe: 6 razy 4324
czas trwania: oczywiście 60 sekund
te 10 sekund zajmuje mi pozbieranie po walce przedmiotów, a gdy jest naprawdę gorąco, i trzeba rzucić ponownie "zew" to rzucam go z naładowanego comba :)

docelowo zamierzam jeszcze wyuczyć się czaru "trujące pnącza" który dodam do comba (już zbieram runki) więc powinno być jeszcze lepiej :) (trochę testowałem)

wygląda to naprawdę ładnie, Elfka wywija kijkiem z gracją baletnicy a zielone lśnienia i cichy szum "zewu przodków" dopełniają reszty :)

jeśli chodzi o przedmioty to powiem tylko że na poziomie platynowym zabijając tego maga który wyskakuje z bandą z pomiędzy drzew przy grobie Sir Marcusa Endlicha zdobyłem unikatową pikę która wygląda tak -->



taki "patyczek" to fajny "patyczek" :)

co do ostatniej, ósmej umiejętności to jeszcze się nie zdecydowałem, zobaczę jak sobie będzie radzić Moja Mistle na niobowym w granicach 200 levelu, na razie ma 100 level ale już zakończyła kampanię na poziomie platynowym i może grać na niobowym, ale nie gram bo na niobowy jest jeszcze za słaba, poza tym przedmioty wypadające z potworków na niobowym mają za wysoki level aby Moja Mistle je nosiła więc... co do tej ósmej umiejętności, mam właściwie do wyboru 3:
- medytacja
- magia księżycowa
- blokowanie

jeśli obrona będzie zbyt słaba to wezmę blokowanie
jeśli uznam że konfiguracja przedmiotów i bonusów nie daje mi zadowalającej regeneracji czaru "zew przodków" wybiorę "medytację"
"magii księżycowej raczej nie wybiorę, bo nie przyspiesza ona rzucania czarów z comba, ale nie skreśliłem jej definitywnie ;)
no... mógłbym jeszcze wziąć umiejętność "władanie mieczem", set Xrystala i te sprawy, hmm... :)

Naprawdę bardzo przyjemnie mi się gra Moją Elfką rozwijaną właśnie w ten sposób i wcale nie tylko dlatego że jest inna niż wszystkie druidki i łuczniczki :)

pozdrawiam i życzę Wam też takiej radości z rozwijania Swojej Postaci :)
_____________________________________________________________________
"Gdy wioska płonie, wznoszą się dymy... gdy serce płonie, nic nie widzimy"
Ostatnio zmieniony przez ladybird 2007-11-08, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fire Master 


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 579
Wysłany: 2007-11-08, 16:25   

Zacząłem robić taką elfkę i rzeczywiście - przyjemnie się nią gra. Chociaż może nie jest tak silna jak łuczniczka czy druidka, to jednak i tak jest bardzo silna. Jestem oczywiście za wstawieniem tej strategii do zatwierdzonych i umieszczeniem jej na stronie głównej.

EDIT:
Skoro możesz mieć problemy z regeneracją Zewu, to polecam walczyć Grimnirem - tak czy siak to "patyczek", a daje spory regen do czarów.
Ostatnio zmieniony przez Fire Master 2007-11-08, 16:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Alinoe7 


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 1
Wysłany: 2009-04-14, 18:23   

Tworzę taką oto elfkę... ale myślę o lekkich modyfikacjach. Mianowicie chciałbym pozbyć się comba, zamiast broni obuchowej wziąść medytację, i w nią wpakować dość sporo punktów. Czy ma to sens? Ewentualnie wymienić znajomosć magii z medytacją, ale wtedy Zew Przodków miałby chyba zbyt małe obrażenia na wyższych lvlach...
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2063
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2009-04-15, 08:16   

Alinoe7 napisał/a:
Mianowicie chciałbym pozbyć się comba

To akurat kiepski pomysł, jeśli chcesz mieć Szybkość 'na stałe' - tzn. mieć możliwość rzucenia jej od razu po wyczerpaniu poprzedniej. Aby skrócić regen comba wystarczy nie rozwijać zbyt mocno zawartych w nim CA i rozwijać Koncentrację (ktora odpowiada za regen combosów, niezależnie od tego, jakie CA są w nim zawarte).
Alinoe7 napisał/a:
zamiast broni obuchowej wziąść medytację

To chcesz zrobić elfkę na obuchy czy magiczkę?
Alinoe7 napisał/a:
Ewentualnie wymienić znajomosć magii z medytacją

Tak jak dwa powyższe. Jeśli nie usuniesz comba Medytacja i Magia Księżycowa nie będą ci w ogóle potrzebne, gdyż czary rzucane z comba regeneruje Koncentracja ( :? ). A obrażenia od Zewu są przydatne.
_____________________________________________________________________
Moja galeria

Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Nusuke 


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-10-03, 13:55   

Ja mam takie dość dziwnie specyficzne pytanie,
czytałem temat z kilka razy od dołu do góry i odwrotnie.
Niestety nie mogę nic znaleźć o "Współczynnikach".
W co dawać punkty?
Proszę o napisanie ^^
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2063
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2010-10-03, 15:04   

Podejrzewam, że najlepszym rozwiązaniem będzie Fizyczna regeneracja i Zręczność, w stosunku 2 do 1 lub nawet 3 do 1 (albo po prostu co jakiś czas wrzucić coś w Zręczność xD ).
_____________________________________________________________________
Moja galeria

Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Nusuke 


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 17
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-10-03, 16:50   

Z tego co wiem to zręczność dodaje do strzelania z łuku xD
Raczej widział bym siłę, czemu??
BO zwiększa atak i punkty życia, których WE z "kijkami" nie ma za wiele.
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2063
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2010-10-03, 20:32   

Zręczność daje obronę, która przydaje się postaciom walczącym bez tarczy i mało odpornym, a WE należy do jednych i drugich. Siła też może się przydać.
_____________________________________________________________________
Moja galeria

Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12