logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cała minimapa Sacred
Autor Wiadomość
zagubionykrasnolud
[Usunięty]

Wysłany: 2020-10-23, 18:56   Cała minimapa Sacred

Dzień dobry, witam serdecznie.
Od razu powiem że nie wiem czy ktoś kiedykolwiek coś takiego zrobił, czy już to było, ale i tak to napiszę, bo zrobiłem to sam.

Kilka słów wstępu: Bawiłem się wersją demo Sacred (powód nieważny), i trafiłem oczywiście na kody. Znałem je wcześniej, ale teraz dodatkowo dowiedziałem się o "CHEAT FOGOFWAR" - w skrócie, odkrywa całą minimapę. No i w tym momencie przypomniałem sobie że chciałem kiedyś złożyć całą minimapę w jeden obrazek. Dlatego odkurzyłem narzędzie do wypakowywania plików z texture.PAK i wziąłem się do roboty.

Minimapa w Sacred składa się z małych kwadracików (małych na dzisiejsze czasy, wtedy pewnie były ok). Każdy z nich ma rozmiar 256x256 i nazwę w rodzaju MINIMAP001002. "MINIMAP" nas nie interesuje, ale następne 6 cyfer jest dosyć ważne, gdyż są to pewnego rodzaju pozycje. Udało mi się odkryć na jakiej zasadzie jest to rozłożone po własnoręcznym dopasowaniu 40 obrazków metodą puzzli.

Widzicie, one nie są posortowane tak jak normalny człowiek ułożył by puzzle. Pierwszy element jest z samej lewej strony, kolejny element jest ułożony zaraz po nim i przesunięty w dół o 128 pikseli. I tak ciągnie się do końca. Lepiej to zobaczycie na obrazku:

A tutaj bez linii:


Po odpowiednim przesunięciu w dół wygląda to już jak żywcem wyciągnięte z Sacred:



Jako że do tej pory układałem wszystko ręcznie i każdy element był relatywnie ułożony do pierwszego elementu zaczęło się to robić żmudne i nadszedł czas na zautomatyzowanie tego. Od razu trzeba było przejść na pozycjonowanie absolutne w HTML. Każdy element dostał swoją własną odległość od lewego górnego rogu strony i trzeba było ogarnąć wzór który by obliczył te 2 wartości.

Otóż 000099 jest pierwszą częścią z lewej strony i każdy kolejny w tej linii idzie po dolnym ukosie w prawo - 001099, 002099, 003099 i tak dalej. Za to 000098 idzie po górnym ukosie w prawo - 000097, 000096, 000096 i tak dalej.

Zajęło mi to o wiele zbyt długo czasu. Ale się w końcu udało. Co najlepsze, ten sam kod działa również dla Sacred Podziemia dlatego właśnie piszę tutaj.

Tutaj prawie cała mapa z dema:

Możemy zauważyć że jest większa niż dostępna naturalnie część (można też użyć "CHEAT TP" żeby teleportować się za rzekę i nawet da się tam pochodzić). Co ciekawe jest tu również miejsce Easter Egga z setem JASON mimo że nie da się tam dostać normalnie, a moje próby wbicia tam teleportem nie zadziałały. Jest tam jeszcze kilka losowych minimap z Drakenden które nie mam pojęcia co tam robią.

Tutaj dosyć różnorodna część mapy z Sacred Podziemia:


Tutaj kilka jaskiń, plus jedna z Easter Eggiem:


Tutaj jeszcze więcej jaskiń i to dosyć znanych (między innymi - Pac-man, teleporty startowe z multiplayer, dom wojownika Jacquire z wersji demo):


Tutaj linki do pobrania całej mapy do sprawdzenia samemu (radzę używać dysku SSD, bo ładowanie nawet na nim trwa długo. Dodatkowo radzę przeglądać na najniższym możliwym zoomie, bo jest to gigantyczne, zawsze możecie potem sobie przybliżyć jak coś znajdziecie):
Minimapa z wersji demo: http://www.mediafire.com/...p_pack.zip/file (16MB)
Minimapa z wersji Gold: http://www.mediafire.com/...p_pack.zip/file (220MB)

UWAGA: To nie jest jeden obrazek, to jest strona HTML. Próbowałem to przekonwertować używając narzędzi developerskich firefoxa, ale maksymalne wymiary jakie się udały to 10000x10000, a łączne wymiary stworzone przez siatkę minimapy Sacred wyniosły około 50900x25235. Także musiałbym się skontaktować z developerami czy dałoby się podnieść trochę te wymiary.


Dla ambitnych: Ten plik HTML powinien również działać dla wersji classic i wersji plus, ale niestety nie mam do nich dostępu. Jakby ktoś chciał się pobawić i ma do nich dostęp to tutaj mała instrukcja:

1. Wypakuj pliki z największego texture.PAK
2. Przenieś pliki minimapXXXXXX do innego folderu
3. Użyj dowolnego konwertera plików żeby zamienić je z formatu TGA na PNG (jedyne co ważne to żeby zachować te same wymiary i taką samą nazwę nie licząc rozszerzenia - MINIMAP001002.tga -> MINIMAP001002.png
4. Skopiuj folder sacred_x_minimap (plik minimap_view.html + folder i)
5. Opróżnij folder i w nowo utworzonej kopii
6. Wstaw do folderu i pliki które otrzymano po skonwertowaniu plików TGA
6. Uruchom stronę minimap_view.html

I to tyle. Jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało piszcie. W ogóle śmiało piszcie (pochwały typu "co za strata czasu, ale fajne" mile widziane)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12