logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czy Wampiryzm kumuluje się z Koncentracją?
Autor Wiadomość
geronimo 
nalogowy gracz


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Sromowce Wyżne
  Wysłany: 2019-07-27, 21:16   czy Wampiryzm kumuluje się z Koncentracją?

Witam wszystkich.
Zacząłem grę Wampirzycą (7 lvl obecnie, srebro), zamierzam drapać i kąsać tak w nocy jak i za dnia.
Mam pytanie. Czy Wampiryzm kumuluje się z Koncentracją?
Jeśli nie, to odpuściłbym sobie Koncentrację, bo w takim założeniu korzystał bym z niej tylko w postaci Rycerza (w której nie myślałem walczyć).
Jeśli ktoś zna się na rzeczy, to prosiłbym o odpowiedź.
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2019-08-01, 09:34   

Koncentracja z tego, co pamiętam, regeneruje tylko umiejętności pod postacią Rycerza, więc generalnie Wampce jest zbędna.
W razie wątpliwości, tutaj masz moją strategię dla tej postaci (sprawdzała się na wszystkich poziomach trudności, więc chyba nie jest zła :) ).
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
geronimo 
nalogowy gracz


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Sromowce Wyżne
Wysłany: 2019-08-02, 02:04   

Dziękuję Kaliu(o?) za odpowiedź.
Właśnie zastanawiałem się czy nie dać Shei'owi znać, że w sumie można byłoby anulować to pytanie. Bo po zapoznaniu się z dość dużą ilością materiałów (z waszego forum) opisujących różne zagadnienia, dało się wyłowić informacje na nurtujący mnie problem.
Korzystałem również z tych źródeł, jeśli chodzi o współczynniki: https://www.sacred.pl/index_sacred.php?mod=stats
i umiejętności: https://www.sacred.pl/index_sacred.php?mod=skills.

Muszę przyznać, że trochę jestem skołowany... za dużo danych za mało praktyki. Ujmując najprościej.

1. Koncentracja=Wampiryzm. Z tym, że K. w postaci rycerza, W. w postaci wampira (no i takie tam drobne różnice).

2. Żądza Krwi nie jest przypadkiem tym samym co u dowolnej postaci nastawionej na walkę bezpośrednią Władanie Mieczem, Władanie Toporem? Tu mamy szpony, a z drugiej strony dany rodzaj broni.
Oczywiście biorę pod uwagę parametr "Prędkość ataku",który we wszystkich tych przypadkach na tym samym poziomie rozwoju ma taką samą wartość premii.
Z waszego forum, wynika znowuż, że Żądza Krwi nie odpowiada bezpośrednio za szybkość wyprowadzania ciosów szponami przez Wampirzycę a za skrócenie trwania animacji Technik Wampirzych (tych z prawej +Wilk)
Z tego również wniosek i taki, że Wampirzycy nastawionej na szpony i zęby umiejętność Władania Mieczem jest tylko potrzebna aby móc bezproblemowo korzystać z pierścieni Aarnuma. Bo tak naprawdę nie mamy z tego żadnych więcej premii, no chyba że postaci Rycerza z mieczem.

3. Kaliu. Na forum wspominałaś, że Wampirzyca nastawiona na władanie bronią dwuręczną przynosi o wiele lepsze efekty.
Jeśli się nie mylę, jeśli Cię dobrze zrozumiałem. To w chwili przemiany w Wampira dostaje premię tak jakby jednocześnie korzystała z dwóch broni dwuręcznych?
...hmmm? To czy przypadkiem umiejętność "Walka na dwie bronie" nie miała by tu racji bytu? O ile GRA traktuje szpony jako dwie bronie.

4.Jeśli chodzi o współczynniki.
To na 10-sięć poziomów daję:
5- Wytrzymałość. Stwierdziłem, że bardzo może mi się przydać, bo puki co (22 lvl) nie wziąłem ani Tężyzny Fizycznej ani Blokowania i tak naprawdę nie wiem czy będę je brał ...czas pokaże.
3- Siła, 2- Fizyczna Regeneracja. "Fizyczna regeneracja - po przemianie w wampira wartość Fizycznej i Siły zamienia się miejscami" U mnie Kaliu jest trochę inaczej.
Brana jest pod uwagę: Siła, Fiz. regeneracja i Charyzma. Przy czym do "obliczeń" wykorzystywane są bazowe* (bazowe*czyli te z pierwszego poziomu jak zaczynamy nową grę) ich wartości +10% co poziom. Nie wchodzą pod uwagę bonusy z przedmiotów ani punkty które sami przydzieliliśmy do danego współczynnika. Są one później doliczane do wyliczonych wartości.
- Siła wzrasta tak pomiędzy 25-28% swojej wartości
- Reg. fizyczna spada tak gdzieś od 14-20% swojej wartości
- Charyzma przybiera wartość Siły (siły bez bonusa 25-28%)

Np. Wampirzyca 1 lvl:
Rycerz: Siła-26, Fiz. reg-22, Charyzma-21
Wampir: Siła-33, Fiz. reg.-18, Charyzma-26

Wampirzyca 22 lvl:
Rycerz: Siła-80, Fiz. reg.-68, Charyzma-65
Wampir: Siła-108, Fiz. reg.-60, Charyzma-80

...hmmm? Na 22 lvl Siła wzrosła o 35%, a Fiz. reg. obniżyła się o 11%. albo to ma jakiś związek z lvl'owaniem postaci albo rozwijaniem Wampiryzmu lub Żądzy Krwi?. Stawiał bym na Wampiryzm (obecnie na poziomie 20), im wyższy poziom tym więcej zyskujemy mniej tracąc.

Ps. Kurcze jestem ledwo nowicjuszem w Sacred'zie, co ja tam wiem... gdzie mi tam do was.
Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem.
Ostatnio zmieniony przez geronimo 2019-08-02, 02:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2019-08-03, 16:06   

geronimo napisał/a:
Dziękuję Kaliu(o?) za odpowiedź.

Preferuję bez odmiany (Kalia) :)

ad. 1 Generalnie tak, plus Wampiryzm dodatkowo zmniejsza obrażenia od słońca itd.

ad. 2 Nie jest tym samym, bo umiejętności Władania dają punkty Ataku, a Żądza przyspiesza regenerację umiejętności wampirzych ("czerwone" CA - tylko nie pamiętam, czy wszystkie, czy tylko te po prawej stronie). Prędkością ataku nie ma co się kierować, bo i tak maksymalna jest 220 i z czasem niejako "sama" dojdzie do tego poziomu. Tak więc generalnie tak - Władanie mieczem jest potrzebne głównie do Aarnuma oraz w momencie gdy czujesz, że za często pudłujesz (czyli potrzebne więcej Ataku).

ad. 3 Wampirzyca nie ma umiejętności Walka na dwie bronie, więc Przemiana niejako jej to wynagradza (za cenę tego, że ją w dzień smaży). Po przemianie każdy cios zadaje obrażenia odpowiadające trzymanej w postaci Rycerza broni - a jako że bije z dwóch łap naprzemiennie (tak jak postać z dwiema broniami), w efekcie wychodzi jakbyśmy mieli po jednej broni dwuręcznej w każdej ręce.

ad. 4 Charyzma jest generalnie jakimś chyba reliktem z czasów, kiedy Sacred miał być o wiele bardziej rozbudowaną grą (pełnowymiarowym RPGiem, nie C'n'Sem) - obecnie chyba tylko zwiększa obrażenia od trucizn, co w zasadzie przydaje się tylko Elfowi. Co do pozostałych - nie liczyłam tego dokładnie, ale być może jakoś to tak jest, że po prostu Siła rośnie, a Fizyczna spada, a wszystko zależy od Wampiryzmu. Na dobrą sprawę Współczynniki nie są najbardziej znaczącym wyznacznikiem skuteczności postaci, więc rozdawanie punktów nie jest jakoś krytyczne, ale mimo wszystko nie pakowałabym tyle w Wytrzymałość kosztem dwóch pozostałych.
Przede wszystkim - co byś wziął zamiast Tężyzny (Blokowania nie polecam zaniedbywać, bo przypominam, że nie masz tarczy, więc twoja Obrona jest i tak osłabiona)? Jest to jedna z podstawowych umiejętności defensywnych dla postaci walczącej w zwarciu, zaraz obok Zbroi. Wytrzymałością nie nadrobisz bonusów z Tężyzny.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
geronimo 
nalogowy gracz


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Sromowce Wyżne
Wysłany: 2019-08-03, 18:50   

Postaram się zapamiętać Kalia

ad. 2 Co ciekawe jeśli mamy wyposażony Miecz i wyuczoną um. Władanie Mieczem, to nie zależnie czy walczymy w postaci Rycerza czy Wampira bonusy z tej umiejętności działają ).
Dodatkowym atutem wyspecjalizowania się w jakiejś broni jest możliwość korzystania z niej nawet jeśli poziom broni przewyższa lvl naszej postaci.
I tak masz rację Kalia. Żądza Krwi to nie to samo co umiejętność Władania konkretnym orężem.

ad. 3 Uch przepraszam Cię. Z tą Walką na dwie bronie doczytałem niedługo po tym jak wstawiłem swoją odpowiedź.
A tak snując domysły Kalia, gdyby twórcy gry pozwolili korzystać Wampirzycy z tej umiejętności, to nasza albinoska... ach "graj muzyko".

ad. 4. Charyzma bodajże dodatkowo daje premię u kupców (lepszy towar, korzystniejsze ceny). Wampir może to wykorzystać, może warto o tym pamiętać Kalia. Kto jak kto ale kobiety mają w tych sprawach nosa.

Jeśli chodzi o Współczynniki w chwili przemiany w Nosferata
- Siła: +6 na pierwszym lvl'u i z każdym kolejnym awansem ta premia wzrasta nam średnio o +1 (bo czasem zdarza się, że mamy taki sam bonus na przestrzeni kolejnych dwóch lvl'i). Np. na 30 lvl'u otrzymujemy premię +36.
- Fiz. reg.: tak naprawdę nie wiem, ale czym wyższy mamy lvl tym mniej tracimy procentowo.
- Charyzma: przybiera wartość Siły (bez bonusa)
Punkty z przedmiotów i te które zainwestowaliśmy w dane współczynniki są dodawane po tych wyliczeniach.

Jeśli chodzi o wydawanie punktów u mojej postaci, to muszę powiedzieć że bardzo długo się zastanawiałem ...com zrobił, tom zrobił. Jako takich problemów Kalia puki co nie mam ale z kimś naprawdę groźnym jeszcze nie miałem okazji się spotkać. No nie licząc tego Mrocznego Elfa tuż pod pierwszą napotkaną wioską, zaraz za mostem... oj wkroił mi! Ale tylko raz. Później dostało mu się z nawiązką.
Może najlepiej będzie jak prześlę Ci screen'y, postaram się je załączyć.
Na razie chyba bym nie przydzielał żadnych nowych Umiejętności. Jeśli rzeczywiście coś mnie będzie boleć, to wtedy bym w to poleciał.

Ps. 1 Są Kalia jakieś tricki, żeby nasza Wampka nigdy nie wychodziła ze swojej "skóry"? Chyba nie, ale co szkodzi zapytać.

Ps. 2 Myślałem, że Umiejętności można rozwinąć na max. 100 pkt.
Ty w swoim build'zie masz ponad 150 pkt. Czy są jakieś górne limity? Tak jak z szybkością ataku do 220 pkt?
Ostatnio zmieniony przez geronimo 2019-08-03, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Pomogła: 59 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2045
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2019-08-03, 22:24   

Co do Charyzmy i kupców - ja chyba w życiu niczego u kupca nie kupiłam, więc ciężko mi się wypowiadać w tej kwestii xD Tak, złoto w tej grze jest, generalnie rzecz ujmując, bezwartościowe - bieganie z milionami w kieszeni to standard.

ad. p.s. 1: Nie, dlatego (z braku Koncentracji) należy zrobić sobie z Przemiany "kombinację" i z niej odpalać - wtedy regeneruje się dużo szybciej. Tudzież przed spodziewaną cięższą przeprawą warto sobie ją "zresetować" żeby w środku walki się nie zdziwić niemiło.

ad. p.s. 2: Maksymalnym poziomem umiejętności (bez bonusów z przedmiotów) jest aktualny poziom postaci. A jako że max. poziom postaci to 216, to i do tego poziomu można rozwijać umiejętności.
_____________________________________________________________________


Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
Ostatnio zmieniony przez Kalia 2019-08-03, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
geronimo 
nalogowy gracz


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Sromowce Wyżne
Wysłany: 2019-08-04, 12:13   

Dziękuję Kalia, pomogłaś mi.

A niech to znowu nie będę wiedział w co przeznaczać punkty, grrrr... Proszę się tym nie przejmować to było do samego siebie.

Czy :beer: byłby mile widziany Kalia

[ Dodano: 2019-08-25, 20:42 ]
O! Znalazłem fajną stronkę:
http://www.sacredwiki.org...bat_Arts/Charts
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 14