logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Standardowy Gladiator
Autor Wiadomość
Fire Master 


Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wersja gry S3: Nie mam gry
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 579
Wysłany: 2008-05-24, 19:12   Standardowy Gladiator

Gladiator to typowy osiłek, który większość swoich kłopotów rozwiązuje za pomocą miecza i topora. Nie zna się na magii - jest jedną z tych postaci, które nie dysponują magicznymi sztukami walki. Zresztą, magia nie jest mu do niczego potrzebna. Z każdym wrogiem potrafi sobie poradzić za pomocą brutalnej siły swoich pięści. Ta wyjątkowa prostota sprawiła, że Gladiator podbił serca wielu graczy. Żądza Krwi bynajmniej nie osłabia jego zdolności obronnych - wprost przeciwnie, Gladiator jest najwytrzymalszą postacią w grze (na wyższych poziomach prawie niemożliwe jest jego zranienie).

Jak już wspomniałem, Gladiator nie posiada żadnych mocy magicznych. Dysponuje jedynie tymi sztukami walki, które bezpośrednio lub pośrednio wymagają użycia własnej broni. Z jednej strony sprawia to, że gra Gladiatorem jest prosta jak budowa cepa, z drugiej jednak - zabija możliwość stworzenia oryginalnego buildu. Jednak prostota w prowadzeniu i wytrzymałość sprawiają, że Gladiator jest postacią doskonałą dla początkujących. Oczywiście nie oznacza to, że doświadczeni gracze powinni unikać Gladiatora, jednak trzeba mieć świadomość, że - podobnie jak większość tego typu wojowników w grach RPG - został on stworzony z myślą o graczach raczej nieobytych jeszcze ze światem Ancarii.

Poniżej prezentuję build na standardowego Gladiatora.



SPIS TREŚCI:
Umiejętności
Współczynniki
Combat Arts
Expowiska
Ekwipunek
Porady




Umiejętności:

Rozpisanie umiejętności dla każdej postaci to już tradycja. Umiejętności (skille) Gladiatora świadczą o jego skuteczności w walce. Wartości podane w nawiasach oznaczają orientacyjną ilość punktów, którą należy przeznaczyć na rozwój tej umiejętności. Zaznaczam, że wartości te będą w praktyce większe, gdyż w swoich buildach nie uwzględniam bonusów z itemów. Umiejętności rozpisałem w kolejności uznanej przeze mnie za najlepszą.

Level 1: Władanie Bronią [170]
Władanie Bronią zwiększa obrażenia zadawane przez Gladiatora. Z czasem jego wpływ na obrażenia maleje, dlatego nie opłaca się tej umiejętności rozwijać bez końca.

Level 1: Koncentracja [150]
Koncentracja skraca czas regeneracji naszych sztuk walki. Tej umiejętności też nie powinno się rozwijać maksymalnie.

Level 3: Tężyzna fizyczna [130]
Tężyzna fizyczna zwiększa ilość punktów życia (HP) Gladiatora. Jest to jedna z umiejętności defensywnych - wydaje mi się, że najmniej istotna, ale mimo wszystko bardzo ważna.

Level 6: Zbroja [100]
Zbroja zwiększa odporności Gladiatora i neguje negatywne skutki noszenia niektórych przedmiotów (czyli zwyczajnie przyspiesza postać).

Level 12: Zwinność [120]
Zwinność zwiększa Atak i Obronę Gladiatora. Oba współczynniki są nam bardzo potrzebne. Wartość Ataku wpływa na prawdopodobieństwo trafienia przeciwnika przez naszego Gladiatora, natomiast Obrona jest odpowiedzialna za unikanie obrażeń (nie dotyczy obrażeń wywołanych działaniem magii lub trucizny).

Level 20: Władanie Toporem [10]
Władanie Toporem jest nam potrzebne tylko i wyłącznie do tego, aby nasz Gladiator mógł nosić topór zwany Toporem Reginy. Potem jeszcze do tego wrócę.

Level 30: Blokowanie Ciosów [150]
Blokowanie Ciosów zwiększa Obronę naszego Gladiatora (w większym stopniu niż Zwinność). Jest to najważniejsza umiejętność defensywna tej postaci. Będziemy bowiem używać buffa, który zwiększa Obronę - im więcej będziemy jej mieć bazowo, tym lepsze skutki uzyskamy przy odpaleniu tego buffa. Wszystkie punkty, które nam pozostaną przy rozwoju postaci, przeznaczamy w pierwszej kolejności w rozwój tej umiejętności.

Level 50: Walka na dwie bronie [1]
Walka na dwie bronie jest nam potrzebna tylko po to, abyśmy w ogóle mogli dwóch broni używać (bez tej umiejętności nie można korzystać z dwóch broni jednocześnie). Ta umiejętność powinna pozostać nierozwinięta.



Współczynniki:

Wszystko w Fizyczną Regenerację. Skraca ona czas regeneracji naszych sztuk walki, zwiększa nam HP i przyspiesza ich regenerację.



Combat Arts:

Combat Arts[b] ([b]Sztuki Walki) to ataki specjalne w Sacred. Można je podzielić na magiczne i niemagiczne. Gladiator dysponuje tylko tymi drugimi. Posiada ich niewiele - tylko jedenaście, jednak w praktyce korzystać będziemy tylko z trzech. Pierwsza liczba podana w nawiasie oznacza ilość zjedzonych run, które powinniśmy przeznaczyć na rozwój danej sztuki walki, zaś druga - czas regeneracji, którego powinniśmy się trzymać na wyższych poziomach.

CA ofensywne: Ciężki Skok [160/1,3s]
Ciężki Skok to chyba najmniej doceniana sztuka walki Gladiatora. Ma poważną wadę: zadaje obrażenia tylko jednemu celowi. Z tego powodu Gladiator zdobywa doświadczenie bardzo wolno, co odczuwa się na wyższych poziomach. Zalet tej sztuki walki jest znacznie więcej. Po pierwsze: zapewnia stuprocentowe ogłuszenie przeciwników dookoła celu. Warto zaznaczyć, że ogłuszenie trwa kilka sekund, więc w międzyczasie zdążymy użyć Ciężkiego Skoku po raz kolejny. Niestety, atak ten nie ogłusza bossów takich jak smoki czy książęta demonów. Zaleta numer dwa: Ciężki Skok pozwala przeskoczyć niektóre przeszkody terenu np. rzeczki. Wystarczy przytrzymać Ctrl i kliknąć prawym przyciskiem myszki w miejscu, do którego chcemy doskoczyć.

Buff: Zabójcze Spojrzenie [150/czas regeneracji nieistotny]
Zabójcze Spojrzenie to buff, który zadaje obrażenia przeciwnikom dookoła Gladiatora. Obrażenia te nie są może największe (ale nie są też małe), jednak dla nas ważne są przede wszystkim dlatego, że wywołują kule ognia z Topora Reginy. Przy odrobinie szczęścia zatrujemy naszego przeciwnika, co jeszcze bardziej zwiększy szanse na wywołanie kul ognia.

Buff: Bohaterska Odwaga [255/czas regeneracji nieistotny]
Bohaterska Odwaga to buff, o którym zresztą wspomniałem już wcześniej. Zwiększa Atak i Obronę Gladiatora. Warto zaznaczyć, że żaden inny buff w grze - ani Adrenalina DE, ani Okrzyk Wojenny Krasnoluda - nie daje tak ogromnego kopa do tych modyfikatorów, co właśnie ten. Gladiator z aktywną Bohaterską Odwagą jest na wyższych poziomach praktycznie nie do ruszenia, szansa na trafienie Gladiatora przez potwory jest mniejsza niż 7% - nie licząc oczywiście bossów. Niestety, Bohaterska Obrona chroni nas jedynie przed obrażeniami niemagicznymi.



Expowiska:

W normalnych okolicznościach wymieniłbym listę jaskiń, które warto lagować, jednak obecnie multiplayer praktycznie nie istnieje, więc tę część sobie daruję.

Dobre expowiska:
1) Teren między Faeries Crossing a Porto Vallum - świetne expowisko dla niskopoziomowych graczy. Roi się tu od Rozbójników, Roninów i innych przeciwników z którymi bez trudów sobie poradzimy. Przy okazji możemy wykonać kilkanaście zadań.
2) Pustynia - można ją podzielić na dwa sektory. Na północy pustyni znajdziemy orków, na południu - nieumarłych. Orkowie mają tę wadę, że są dość odporni na ogień (główne obrażenia kul ognia), natomiast szkielety nie chcą "porządnie" umrzeć, jeśli nie stosujemy mikstur śmierci nieumarłych. Moby występują tu w grupach, więc exp jest dość szybki.
3) Tyr-Hadar - równina, na której licznie przebywają Lodowe Elfy. Na północy znajdują się dwa smoki, które są dobrym źródłem expa. Trzeba tylko pamiętać, że moby tutaj się nie respią, więc expi się tu dobrze, ale krótko. W dodatku Lodowe Elfy dość mocno biją (zadają obrażenia magiczne), co może na niskich poziomach sprawiać pewną trudność.
4) Zhurag-Nar (powierzchnia i jaskinie) - bagna, na których przebywają Mroczne Elfy - kuzyni Lodowych Elfów. Stworzyli oni sieć ciasnych jaskiń. W jednej z nich przebywa smok. Mroczne Elfy są słabsze od Lodowych, dają jednak podobną ilość expa, a w dodatku się respią. Idąc na zachód od portalu, możemy zmierzyć się z grupką Shaddar-Rimów.
5) Wyspy: Piratów i Wulkanów - bardzo dobrze expi się na nieumarłych piratach, którzy nie mają odporności na ogień. Po drodze warto zwiedzić Hero Cave i pozostałe jaskinie.
6) Piekielna Grań - ją też można podzielić na dwa sektory. Na północy znajdują się Rozpruwacze i Odnogłowy, na południu - Terrorsprinterzy. Exp na północy i południu jest podobny, jednak sam teren jest bardzo niebezpieczny. Terrorsprinterzy są zbugowani - mogą jednym ciosem sprawić, że postaci zostanie 1 HP (tzw. fatality), co oczywiście naraża Gladiatora na śmierć. Rozpruwacze posiadają Natarcie - zdaniem wielu graczy jest ono zbyt potężne, w ułamek sekundy jest w stanie doprowadzić do zgonu postaci. Grę utrudniają również Odnogłowy, które są w stanie zatrzymać regenerację sztuk walki.
7) Dolina Łez - najlepsze miejsce do zdobywania doświadczenia, ale jednocześnie najtrudniejsze. Poza Odnogłowami (które spotykamy tu co chwila), przyjdzie nam się zmierzyć z Piekielnymi Gwardzistami, którzy mogą zatrzymać naszą postać. Będzie nam dane również walczyć z Piekielnymi Golemami, które również posiadają potężne Natarcie. Mniej więcej w środku Doliny Łez znajduje się specjalny obszar w którym respią się osłabione Demony Sakkary - najlepsze expowisko w grze.



Ekwipunek:

Staramy się jak najszybciej zdobyć Topór Reginy wraz ze wszystkimi ringami w środku. Broń ta uzyska wtedy ciekawy modyfikator: przy każdym trafieniu może wystrzelić w stronę przeciwników kulę ognia. Na najwyższym stopniu trudności prawdopodobieństwo wynosi 35%, więc jest całkiem spore. Niektórzy twierdzą, że gra stała się dzięki temu zbyt prosta, ale to już kwestia uznania. Nie zmienia to faktu, że Topór Reginy jest i pozostanie najlepszą bronią dla Gladiatora. Naszą drugą bronią powinien być topór o dość dziwacznej nazwie Skórzana Zbroja Wojownika. Jest to topór dropiący wyjątkowo rzadko, ciężko go zdobyć, ale jest naprawdę dobry. Zamiast niego można też używać innej broni skracającej czas regeneracji sztuk walki.
Wielu graczy spiera się natomiast, który set jest lepszy: Ymirs czy Loki. Zestaw Ymirsa daje nam stale włączoną Bohaterską Odwagę, natomiast zestaw Lokiego przemienia część obrażeń na obrażenia krwi, na które moby nie mają odporności. Osobiście wolę Lokiego - również dlatego, że jest ładniejszy - ale znam wielu doświadczonych graczy, którzy wybrali Ymirsa i nie żałują. Jak kto woli. Radzę sobie popatrzeć na modyfikatory konkretnych części ekwipunku wchodzących w skład tych setów. To właśnie one powinny zadecydować o ostatecznym wyborze.



Porady:

Postać ta wymaga sporej ilości run, ale z doświadczenia wiem, że spokojnie można je uzbierać tą postacią.

Pilnuj, aby Bohaterska Odwaga i Zabójcze Spojrzenie były zawsze aktywne.

Minimalna wartość LL (wysysania życia z przeciwnika) powinna wynosić 10% - w przypadku Gladiatora to żaden problem.

W gniazda proponuję wkuwać ringi z bonusem do expa.

Jeśli używasz zestawu Ymirsa pamiętaj, żeby co jakiś czas zdjąć którąś z części setu i odpalić Bohaterską Odwagę. Następnie załóż przedmiot, który wcześniej zdjąłeś. W ten sposób aktywne będą dwie Bohaterskie Odwagi jednocześnie.
Ostatnio zmieniony przez Kalia 2013-12-03, 08:39, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Keimiran 
Undying



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Klan S1: Brak
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wiek: 24
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-26, 00:54   

Dziękuje Fajerowi za ten build. Jest wyśmienity. Myślałem, że gladiator to nudy, bo ma same Sztuki Walki, bez czarów. A jednak nie, można expić całkiem ciekawie i trochę chaotycznie tylko trzeba mieć wyobraźnie i dałna jak ja :lol: Z początku twierdziłem, że build zepsuty bo nie ma "Pięści Bogów", a przecież to taki ogromny DMG. Na malutkim lvlu miałem coś około ~700% z pięści, bo dropło mi butki z bonusem do tego CA i się jarałem. Jednak pięść jest zbyt wolna w wykonaniu, a Ciężki Skok, gdy ma się wbitą dobrą ilość run jest koksiasty :] Tak samo myślałem, o Zabójczym Spojrzeniu, że to w ogólę nie przydatne, słabe i prawie nic nie daje. A jednak, wszystko zależy od lvla naszych CA. W plecaku noszę dodatkowe przedmioty z bonusami do CA, by robić combo, Zabójcze + Bohaterska Odwaga, wtedy mam je na wyższym lvlu, a miksy koncentracji się znajdują :P zresztą bez zabójczego, trudniej by było o Fireballa, który jest bardzo pomocny. Nie mam możliwości lagowania, więc expie w jaskiniach z nieumarlakami, nie mają odporności na ogień, a że moja druga broń też ma bonus "vs Nieumarli coś tam coś tam" to leci dość szybko :P Co do bossów to na chyba 65 lvlu, na złocie, smoka pokonałem bodajże w 6-8 sekund :wink:
Wkońcu do czegoś doszedłem w tym sacredzie, mimo, że narazie 72 lvl, to nie padam jak mój DE FIGHTER którego zepsułem doszczętnie ;/ ba nawet potów się nie używa, przez kochanego Lokiego :roll: Mogę dodać, że na początku build może być "gupi", ale gdy się uzbiera full socket regine i lokiego to koks koks koks :wink: Dzięki, za ten build naprawdę.

Pozdro, Żaba :mg:
_____________________________________________________________________
Stary nick na forum: D12
Nick na steamie: Inkybone
Nick w Docie2: Lacrymosa

 
 
 
Najsik11 
The end is near


Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Klan S1: ZC
Wersja gry S2: Nie mam gry
Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 33
Skąd: Słupca
Wysłany: 2011-01-01, 10:43   

Build jest idealny :) ) . Sam mam glada na ten build i na platynie/niobie nie mam najmniejszych problemów z zabiciem czegokolwiek.Szkoda, że tak ciężko zrobić dobry innowacyjny build na glada. Glad na 2x topór może się znudzić :( .
_____________________________________________________________________
Sacred FaN
 
 
 
Joanna zw. Achu 



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Dołączyła: 13 Cze 2014
Posty: 12
Wysłany: 2015-11-23, 11:45   

Natarcie jest lepsze od seryjnego? Przecież seryjne uderzenie atakuje kilku wrogów na raz.
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Wiek: 31
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2046
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2015-11-23, 14:02   

Tak, ale Natarcie ma dwie zalety:
- nadaje się do walki zarówno z jednym, jak i wieloma przeciwnikami (po zabiciu jednego automatycznie przeskakuje na następnego), dzięki czemu nie musisz mieć oddzielnego CA do pojedynków z bossami itp.
- skupienie na pojedynczym przeciwniku pozwala szybciej wyeliminować go z walki, co bywa przydatne podczas walki z grupą silnych potworów: im szybciej zmniejszysz liczbę bijących cię, tym większa szansa, że przeżyjesz; przy walce ze słabymi zaś nie ma tego problemu, bo i tak jeden cios Natarcia kładzie każdego malucha po kolei.
_____________________________________________________________________
Moja galeria

Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Joanna zw. Achu 



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: Nie mam gry
Dołączyła: 13 Cze 2014
Posty: 12
Wysłany: 2015-11-23, 19:32   

Kilka osób pisało tu, że "pięść bogów" jest bezużyteczna a walki na dwie bronie nie rozwijać w ogóle tylko tyle żeby w ogóle tę dwójkę utrzymać. Zgadzasz się?
 
 
Kalia 
w(y)kurzacz trolli



Wersja gry S1: UW: 2.28
Wersja gry S2: IB/WS: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Wiek: 31
Dołączyła: 13 Lut 2007
Posty: 2046
Skąd: Zielonka k. Warszawy
Wysłany: 2015-11-23, 21:24   

Pięść jest tematem spornym od "zawsze" - jej przydatność w sumie zależy od całej reszty buildu: dla jednych będzie podstawowym atakiem miażdżącym wrogów (duże obrażenia), dla innych całkowicie nieprzydatnym CA (długi czas wykonania).

Co do Walki na 2 bronie - wystarczy w nią wrzucić 1 punkt (czyli wybrać umiejkę), bo nie odblokowuje możliwości noszenia typów broni (jak np. Miecze czy Obuchowe).
Może na wyższych poziomach opłaca się w nią wrzucić coś więcej, jeśli nie masz lepszego źródła bonusów do Ataku, ale na początek nie ma sensu nawet nad tym myśleć - o wiele lepiej jest rozwijać Zwinność, dającą również bonus do Obrony.
_____________________________________________________________________
Moja galeria

Gauri napisał/a:
Wpisuję Cię na listę osób, którym Kalia może niechcący urwać głowę przy samych kostkach ^^

:vampir: Oh, I love this job... :]

Polecam: http://takbardzozle.blogs...2-pisownia.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13