logo



FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieoficjalny patch 2.29
Autor Wiadomość
Devil Hunter 
Also known as Virian



Wersja gry S1: UW: 2.28
Klan S1: Strażnicy Frostgardu
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Citadel
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 259
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-07-06, 23:29   Nieoficjalny patch 2.29

Hejka!
Wreszcie, po sprawdzeniu, mogę powiedzieć że ten patch faktycznie działa. Osobiście jestem nim dość podekscytowany, stwarza naprawdę fajne możliwości.

Od razu poruszę bardzo istotną kwestię. Działa on tylko z wersją niemiecką lub angielską. Jeśli takiej nie macie to jakoś skombinujcie z Ebaya czy czegoś innego, mnie już dokładniej nie wypytujcie.

Co patch wprowadza:
-> naprawę błędu na multi
-> gra przy włączaniu wczytuje plik global.res, który zawiera wszystkie teksty w grze
-> pozwala na włączenie kilku Sacredów naraz
-> Sacred już nie czyści okna podczas jego zmiany na inne
-> trochę wewnętrznych usprawnień

Malkontenci zaraz napiszą, że tu nie ma nic ciekawego. Faktycznie, 3 z 5 zmian nie wydają się interesujące na pierwszy rzut oka, a ja osobiście nie mogę odpalić tych kilku Sacredów, bo wyskakuje błąd z DirectXem. Jednak wczytywanie pliku global.res po pierwsze pozwala na dowolną zmianę języka w grze, a po drugie otwiera pewne okno do modowania. Pierwszy, bardzo prymitywny, już w drodze.

Patch 2.29 ENG

Patch 2.29 DE

Jak zainstalować:
-> spatchuj grę do wersji 2.28
-> rozpakuj wszystkie ściągnięte pliki do folderu z grą
-> uruchom plik Patch.bat
-> powstanie plik sacred_229.exe (waży 2MB mniej od oryginału)
-> od teraz uruchamiaj grę powstałym sacred_229.exe
-> nie potrzebujesz już sacred.exe, ale możesz go zatrzymać, np. do tego by odpalać grę w wersji 2.28
(dla niemieckiego patcha postępowanie jest analogiczne)

FAQ
Q: Czy mogę mieć na dysku jednocześnie wersję zagraniczną spatchowaną do 2.29 i polską do 2.28?
A: Najpewniej nie, mi przynajmniej się to nie udało. Oznacza to, że wersję polską najpierw musisz odinstalować. [Sposób od Lord Darth: usuń pliki Sacreda z rejestru. Można to zrobić przy pomocy np. RegCleanera czy CCleanera]

Q: Specjalnie dla patcha załatwiłem sobie wersję angielską. Mimo wszystko, chciałbym grać po polsku. Co robić?
A: Zakładam, że jesteś posiadaczem wersji polskiej. Przed usunięciem jej wejdź do folderu \scripts\pl i skopiuj w bezpieczne miejsce plik global.res. Po deinstalacji, instalacji wersji zagranicznej i spatchowaniu jej do 2.29 wejdź w folder \scripts\en (może być też us i de) i podmień plik global.res na ten zachowany wcześniej.

Q: Miewam częste problemy z odpaleniem gry, co z tym zrobić?
A: To normalne, w końcu się włączy. W końcu to tylko fanowska wersja.

Q: Czy wciąż będę mógł grać na serwerach postawionych na wersji 2.28?
A: Jak najbardziej tak.

Q: Nie widzę żadnych serwerów, mimo że na pewno powinny tam być. Co robić?
A: Przed wejściem do lobby załóż serwer (uruchamiając gameserver.exe) na IP z Tunngle (7.x.x.x). Nie musisz na niego wchodzić, samo jego postawienie jakoś pomaga grze.

Q: Zachowałem sobie mój plik settings.cfg, żeby znowu nie wprowadzać tych samych zmian. Gra jednak się nie włącza.
A: Najwyraźniej w polskiej odmianie settings.cfg sprawy wyglądają nieco inaczej. Edytuj go ręcznie, możesz śmiało dodać brakujące linijki, o których jesteś pewien, że zadziałają (np. DEFAULT_SKILLS).

Q: Czy moje postacie wciąż będą działać poprawnie, nie stracą swoich przedmiotów?
A: Wszystko będzie w porządku

Q: Dlaczego w ogóle miałbym się męczyć w instalację tego patcha?
A: Wszystko zależy od Ciebie. Może Tobie zadziała włączeniu kilku gier naraz, co pozwoli na wejście na serwer kilku Twoim postaciom jednocześnie i uzyskanie większego bonusu do doświadczenia. Również wczytywanie pliku global.res da możliwość np. kompletnej zmiany fabuły albo zmiany nazwy zestawów na te międzynarodowe.

Q: Czy patch zadziała z wersją Steam?
A: Najpewniej nie, ale spróbować też nie zaszkodzi.
_____________________________________________________________________
GID zaprasza do oglądania!
Ostatnio zmieniony przez Devil Hunter 2014-07-18, 02:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Lord Darth 
Lider



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Klan S1: Zakon Ciemności
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Zaproszone osoby: 5
Klan S2: Zakon Ciemności
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Jungle Hunt
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: FE
Platforma S3: PC
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-07-07, 17:54   

Cytat:
Q: Czy mogę mieć na dysku jednocześnie wersję zagraniczną spatchowaną do 2.29 i polską do 2.28?
A: Najpewniej nie, mi przynajmniej się to nie udało. Oznacza to, że wersję polską najpierw musisz odinstalować.


Wystarczy usunąć pliki z rejestru i powinno działać. Przynajmniej z Sacred 2 dało radę(jednoczesne posiadanie FA i I&B).
 
 
DevilAdam 



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 25
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 61
Skąd: Znienacka
Wysłany: 2015-07-13, 03:24   

Zapytam bo nie mam wersji angielskiej.

Jeżeli
Devil Hunter napisał/a:
co pozwoli na wejście na serwer kilku Twoim postaciom jednocześnie i uzyskanie większego bonusu do doświadczenia.


Czyli przy takiej możliwości możemy lagować? Testowałeś coś takiego ?
+ Czy współgra a Veteran modem ?

Poza tym Devil Hunter, Znalazłeś jeszcze jakieś usprawnienia o których nie wspomniałeś ?
Ostatnio zmieniony przez DevilAdam 2015-07-13, 03:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Devil Hunter 
Also known as Virian



Wersja gry S1: UW: 2.28
Klan S1: Strażnicy Frostgardu
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Citadel
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 259
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-13, 19:59   

DevilAdam napisał/a:
Czyli przy takiej możliwości możemy lagować? Testowałeś coś takiego ?

Mi to średnio działa, niby mogę odpalić kilka Sacredów naraz, ale nie jestem w stanie się przełączyć na innego. Zasady z lagowaniem pozostają takie same, wciąż potrzebujesz innego komputera. Pozostawienie postaci przed jaskinią może posłużyć jako ułatwienie do tradycyjnego zamulania łącza (blokuje spawn mobów).
DevilAdam napisał/a:
+ Czy współgra a Veteran modem ?

Niby nie sprawdzałem, ale na pewno tak.
DevilAdam napisał/a:
Poza tym Devil Hunter, Znalazłeś jeszcze jakieś usprawnienia o których nie wspomniałeś ?

Nie sądzę, ale z drugiej strony mi tylko zależało na wczytywaniu global.res - sam korzystam z wyedytowanego pliku i miałem plany pobawić się tekstami z gry, ale po wykonaniu ~20% roboty odpuściłem :P
_____________________________________________________________________
GID zaprasza do oglądania!
 
 
DevilAdam 



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 25
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 61
Skąd: Znienacka
Wysłany: 2015-07-13, 21:19   

Devil Hunter napisał/a:

DevilAdam napisał/a:
Czyli przy takiej możliwości możemy lagować? Testowałeś coś takiego ?

Mi to średnio działa, niby mogę odpalić kilka Sacredów naraz, ale nie jestem w stanie się przełączyć na innego. Zasady z lagowaniem pozostają takie same, wciąż potrzebujesz innego komputera. Pozostawienie postaci przed jaskinią może posłużyć jako ułatwienie do tradycyjnego zamulania łącza (blokuje spawn mobów).


Jeżeli uda mi się odpalić 2 sacredy i dajmy na to stanę koło orc cave a potem wejdę na serwer z innego okna to powinna być możliwość lagowania bo niby jestem hostem i niby nie, cóż przetestuję.

Devil Hunter napisał/a:
Q: Specjalnie dla patcha załatwiłem sobie wersję angielską. Mimo wszystko, chciałbym grać po polsku. Co robić?
A: Zakładam, że jesteś posiadaczem wersji polskiej. Przed usunięciem jej wejdź do folderu \scripts\pl i skopiuj w bezpieczne miejsce plik global.res. Po deinstalacji, instalacji wersji zagranicznej i spatchowaniu jej do 2.29 wejdź w folder \scripts\en (może być też us i de) i podmień plik global.res na ten zachowany wcześniej.


Tylko czy tutaj nie ma błędów w postaci nakładających się na siebie słów po angielsku lub braków znaków polskich ?

Oraz czy udało ci się zrobić chociażby najbardziej prymitywne modowanie ? Np. Tekstur ?

Myślałem ostatnio że fajnie by było zmienić przedmioty głównie z setów i zabrać im skille nie istniejącebroń oburęczną czy nieprzydatne jak umiejętności których dana postać mieć nie może.(np. broń dystansowa za set rugila).
_____________________________________________________________________
 
 
 
Devil Hunter 
Also known as Virian



Wersja gry S1: UW: 2.28
Klan S1: Strażnicy Frostgardu
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Citadel
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 259
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-13, 21:40   

DevilAdam napisał/a:
Jeżeli uda mi się odpalić 2 sacredy i dajmy na to stanę koło orc cave a potem wejdę na serwer z innego okna to powinna być możliwość lagowania bo niby jestem hostem i niby nie, cóż przetestuję.

No nie, przecież serwer stawiasz na tej samej maszynie, to się liczy.
DevilAdam napisał/a:
Tylko czy tutaj nie ma błędów w postaci nakładających się na siebie słów po angielsku lub braków znaków polskich ?

Nakładających w sensie że jakieś przypadki, że języki się mieszają? Nie ma nic takiego, jest dokładnie tak samo jak w polskiej wersji. Polskie znaki tylko w menu wyglądają trochę inaczej niż reszta napisów, ale nawet nie ma dużej różnicy.
DevilAdam napisał/a:
Oraz czy udało ci się zrobić chociażby najbardziej prymitywne modowanie ? Np. Tekstur ?

Tak, http://forum.sacred.pl/viewtopic.php?t=7855 . Wersja tu nie ma nic do rzeczy. Korzystam jeszcze z http://forum.sacred.pl/viewtopic.php?t=7843 i tutaj już potrzeba 2.29.
DevilAdam napisał/a:
Myślałem ostatnio że fajnie by było zmienić przedmioty głównie z setów i zabrać im skille nie istniejącebroń oburęczną czy nieprzydatne jak umiejętności których dana postać mieć nie może.(np. broń dystansowa za set rugila).

Ciekawy pomysł, ale ja osobiście nie wiem jak to zrobić. SIMem chyba można edytować tylko konkretne przedmioty, już będące w eq, natomiast żeby leciały już zmienione to może być ciężko - chociaż mam jakiś edytor do weapon.pak, może da się z niego coś wyciągnąć.
_____________________________________________________________________
GID zaprasza do oglądania!
 
 
DevilAdam 



Wersja gry S1: ZE KK: 2.28
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Wiek: 25
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 61
Skąd: Znienacka
Wysłany: 2015-07-13, 22:06   

Wooow Devil Hunter, Kozackie są te skiny, co prawda większość chyba jest od grupy Philla Rogala bo tam parę z nich widziałem, większość linków od jego pracy niestety wygasło.

Miło że interesujemy się podobnymi rzeczami, bo jak ktoś wspomniał każdy set dający ukryte obrażenia ma bonusy w większości zbędne i źle dopasowane, tak samo próbowałem edytorem dodać umiejętność broni oburęcznej ale wtedy pojawia się coś takiego-

http://www.sacredvault.or...tpmod;dl=item40 znalazłem wszystkie edytory tylko nie bardzo wiem czy któryś z nich ma opcję modowania.

Dodatkowo postać zniknęła po dodaniu tejże umiejętności :lol:

http://zapodaj.net/b80e3436d4e9a.jpg.html

http://zapodaj.net/42454648b1b29.jpg.html

ps nie umiem dodać zdjęcia normalnie bo jest "złamane"
Ostatnio zmieniony przez DevilAdam 2015-07-13, 22:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Devil Hunter 
Also known as Virian



Wersja gry S1: UW: 2.28
Klan S1: Strażnicy Frostgardu
Wersja gry S2: ZE: 2.65.2
Platforma S2: PC
Wersja gry SC: Citadel
Platforma SC: PC
Wersja gry S3: Nie mam gry
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 259
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-13, 22:47   

DevilAdam napisał/a:
Wooow Devil Hunter, Kozackie są te skiny, co prawda większość chyba jest od grupy Philla Rogala bo tam parę z nich widziałem, większość linków od jego pracy niestety wygasło.

Mylisz się, jak model postaci jest inny to są wtedy zwykłe podmiany modeli - czyli wzięty model jakiegoś mobka i wrzucony jakoś postać. Tak nie ja jeden robiłem, tym bardziej, że są to dość oczywiste pomysły. Te pierdoły z HUDem też tak jak napisałem, było w pliku z teksturami, więc również nie ja sam się w to bawiłem. Natomiast zabawa teksturami (gladiator murzyn, wampirzyca z czerwonymi włosami itp.) to już czysta moja robota =)
DevilAdam napisał/a:
Miło że interesujemy się podobnymi rzeczami, bo jak ktoś wspomniał każdy set dający ukryte obrażenia ma bonusy w większości zbędne i źle dopasowane

Ooo tak, piękna by była gra, gdyby na każdej postaci było więcej niż 2 opłacalne sety i więcej niż 2 opłacalne ścieżki rozwoju ;)
DevilAdam napisał/a:
http://www.sacredvault.or...tpmod;dl=item40 znalazłem wszystkie edytory tylko nie bardzo wiem czy któryś z nich ma opcję modowania.

No wiele tym nie zrobisz xD Ale Hotkey Remapper może się komuś przydać do gry :D Jeśli chodzi o modowanie to jak już http://www.sacredvault.or...=tpmod;dl=item6 . Te edytory nie są w 100% gotowe, ale na ich podstawie został zrobiony Veteran Mod.
_____________________________________________________________________
GID zaprasza do oglądania!
Ostatnio zmieniony przez Devil Hunter 2015-07-17, 02:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16