To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Sacred
Polskie forum gier z serii Sacred

Mag bitewny - Który rodzaj maga najlepszy?

S1master - 2015-05-10, 13:40
Temat postu: Który rodzaj maga najlepszy?
Witam - dziś z pytaniem dotyczącym możliwie jak najlepszym rozwoju umiejętności Maga.

Moje pomysły na swojego Maga:
A) Ognia + Wiatru - Czyli rozwój podmuchu wiatru, płonącej skóry, kuli ognia oraz spirali ognia. W skillach nacisk oczywiście na Medytację, Zn. magii i Magię Ognia i Powietrza.
B) Wody + Wiatru - Rozwój Pioruna, Ostrzy Lodu, Teleportacji, Podmuchu Wiatru. W skillach Medytacja, Zn. Magii, Magia Wody i Powietrza jako głównie rozwijane.
C) Mag "samoumacniacz" - Rozwój Uleczania, Płonącej Skóry, Skóry z Kamienia, Magicznej Tarczy, do ataku jedynie prosta kula ognia. W skillach rozwój Medytacji, Znajomości magii oraz... Zwinność.
D) Ziemi + Wiatru - Rozwój Deszczu Meteorów, Skóry z Kamienia, Podmuchu Wiatru, Trąby Powietrznej, Pioruna. W skillach rowój Medytacji, Znajomości magii, Magii Ziemi i Powietrza.
E) Ognia + Ziemi - Rozwój kuli ognia, spirali ognia, deszczu meteorów, płonącej skóry, skóry z kamienia. W skillach rozwój Medytacji, Znajomości Magii, Magii Ognia i Magii Ziemi.

No i teraz, który z tych zestawów gwarantuje najlepszą efektywność postaci i największe jej wzmocnienie? A może w ogóle wszystkie są do kitu? (We współczynnikach wiadomo, dawanie w Umysłową regenerację.)

Kalia - 2015-05-10, 19:48

A) Albo Podmuch albo Spirala, bo we dwa nieco się wykluczają: Spirala wymaga ściągnięcia mobków do środka w jak najbardziej zbitej kupie, a Podmuch je odpycha/rozrzuca. So nope.
B) Ostrza + Podmuch w zupełności wystarczają (Ostrza można skoncentrować przy odrobinie wprawy, więc Piorun jest absolutnie zbędny). Strategia jak najbardziej sprawdzona i skuteczna.
C) Nope, nope, nope. Kota dostaniesz zanim ubijesz cokolwiek większego. Mag zdecydowanie nie jest typem tanka - zresztą nie ma po co, skoro nie jest to MMO.
D) Tutaj z kolei przesada w drugą stronę: strasznie dużo CA, ponownie jak w 'A' w dużej mierze wykluczających się nawzajem (Podmuch i Meteory) lub zwyczajnie zbędnych.
E) Tutaj zdaje się ulubiona strategia Imperatora Shei'a, chociaż nie jestem pewna, czy on się nie ogranicza do Spirali. Co ma zresztą sens: Meteory są zbyt długie do rzucania w stosunku do skuteczności, a rzucanie Kulą w jednego przeciwnika można potraktować bardziej jak sport niż rzeczywistą walkę (jeśli walczysz z czymś dużym, to i tak ani ty ani przeciwnik nie stoicie w miejscu, tak więc dużo lepiej jest przegonić paskudę po rozrzuconych Spiralach niż męczyć się z celowaniem). Tak więc jak najbardziej, ale z samą Spiralą.

Podsumowując: ograniczone B (Ostrza Lodu + Podmuchu Wiatru) i E (Spirala, Płonąca Skóra, Skóra z Kamienia) są dobre. Teleportację można wziąć w obydwu przypadkach na poziomie 1 w celach czysto transportowych (przekraczanie rzek, schodzenie z urwisk), ale nie jest niezbędna - w sumie zamiast tego chyba lepiej wziąć coś w stylu Magicznej Tarczy żeby się łucznicy nie naprzykrzali. Podobnie, jak zawsze u maga, obowiązkowa jest Astralna Regeneracja.
Wybór między powyższymi zależy od stylu gry, jaki preferujesz:
B) unika zwarcia absolutnie, odpycha wrogów i wali z daleka, polega na błyskawicznej eksterminacji;
E) biega radośnie między przeciwnikami, ściągając ich wszystkich w kolejkę do wykończenia i rozrzuca Spirale, które tę kolejkę regularnie skracają, stąd wszelkie środki obrony własnej: Skóra Płonąca i Kamienna, są niezbędne.

S1master - 2015-05-10, 20:54

Dobra, dzięki (coś się spodziewałem, że c) to jest dziadostwo). Chyba wezmę E), bo lubię dobrze rozwiniętą magię ognia (duże obrażenia w końcu przy wielu spiralach) i ziemi (np. kamienna skóra bardzo przydatna, deszcz meteorów na grupy mobów do wykończenia przecudowny.
W każdym razie A) Mógłbym jeszcze zmodyfikować - tyle że, rzeczywiście, skille te 2 są trochę sobie wrogie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group