To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Sacred
Polskie forum gier z serii Sacred

Serafia - Niebiańska Magiczka

Kalia - 2008-04-09, 21:47
Temat postu: Niebiańska Magiczka
Kolejny z buildów klasycznych, więc starszych graczy proszę o nie sarkanie - ktoś to w końcu musi na forum zamieścić, żeby młodsi też mogli się bawić :P W odróznieniu od poprzednio opisywanej przeze mnie Demonicy na Dyski ta Serafia jest nieco trudniejsza, a to z tego powodu, że Ostrza są tylko jedne (nie tak jak Dysków - całe stado) i w dodatku aby nimi "zaatakować" trzeba pozwolić przeciwnikom zbliżyć się do postaci, co naraża ją na obrażenia i śmierć.

Umiejętności:
Znajomość magii - maximum
Medytacja - maximum
Blokowanie ciosów - ok. 1/2 poziomu (rozwijamy na zmianę ze Zwinnością - zależy co daje nam w tym momencie więcej Obrony)
Tężyzna fizycza - ok. 1/2 poziomu
Zbroja - ok. 2/3 poziomu
Zwinność - ok. 1/2 poziomu (rozwijamy na zmianę z Blokowaniem - zależy co daje nam w tym momencie więcej Obrony, Atak nie obchodzi nas zupełnie)
Magia Niebios - max. 1/2 poziomu (nie dawać za dużo, bo w późniejszej grze jest coraz mniej przydatna)
Władanie mieczem - 10 pkt (do pierścieni Aarnuma - dobry LL i krytyk nie jest zły)

Współczynniki:
Wszystko w Umysłową Regenerację.

CA:
Tańczące Ostrza - główna broń, początkowo (do ok. 30-40 lvl) trzymamy tak, żeby regen nie był dłuższy niż 2/3 czasu trwania, potem schodzimy do 1/2; ok. 60lvl regen przestaje nas w ogóle obchodzić i wrzucamy tam wszystkie znalezione runy (zamieniamy u Mistrza) - w tym momencie regen nie dosięga już nawet 1/3 czasu trwania, niezależnie ile byście tu wrzucili (przykładowo moja Sera mając 112 lvl miała Ostrza na 234 lvl, a ich regen to 30 sekund czyli 1/4 czasu trwania)
Światłość - broń dodatkowa, służy do przyspieszania zgonu wrogów, rozdwajania ich, wciągania na Ostrza itd. itp. - ot takie wielofunkcyjne coś; nie jest nastawione na wysokie obrażenia (od tego są Ostrza), a na szybkość regenu, więc do 20lvl można sobie pozwolić na reg. 5s, ale potem zdecydowanie trzeba obniżać - tak mniej-więcej do 1,5-2s

Itemki:
Grom Serejski - pełny, koniecznie - daje duże bonusy do Ostrzy i zapewnia potężny LL
pierścienie Grimnira i Aarnuma - regen czarów, krytyk, LL itd.; ogólnie - przydatne
Wiązanie Boskiej Sieci ze Snów: Naramienniki
Moc Freya: Ulepszenie Mikstur, Pięta
Piorun Serejski: Hełm
Skrzydłoostrza - któreś z unikatowych oprócz Wojowniczki Lilithy

Taktyka:
Włączamy Ostrza i idziemy. Miło jest zebrać dookoła siebie grupkę i patrzeć jak po kolei padają. A jakby trafiły się zbyt ruchliwe osobniki, rozrzucamy dookoła Ostrzy Światłości (tworzymy kółko wokół siebie) i w zasadzie nic nie ma prawa przeżyć (najfajniej wygląda to gdy walczymy z Szerszeniami w Krasnoludzkich Ruinach - jak wielka lampa owadobójcza xD ). Jeśli chodzi o większe stworzenia typu boss, to ustawiamy im "ścieżkę zdrowia", czyli robimy duuuże pole Światłości, włączamy Ostrza i przepychamy pacjenta po ścieżce (zauważcie, że gdy przeciwnik nie moze was dosięgnąć, zaczyna się cofać, aby ustawić sobie dystans - musicie wyrobić sobie sposób ustawiania postaci w takim właśnie miejscu, aby przeciwnik był cały czas przed wami i cofał się tak, by zaliczyć jak najwięcej Światłości, a jednocześnie wciąż nie mógł atakować). W zasadzie jednym z głównych warunków przeżycia tej postaci jest pozostawanie w ruchu i wysoka obrona oraz resy - resztę zrobią za nas Ostrza.

Link do postaci:
http://eng.sacred-game.co...085&subsiteid=1

Jakby potrzebne było jeszcze jakieś wyjaśnienie, to proszę pytać :)

Fire Master - 2008-04-10, 21:45

Nigdy nie miałem cierpliwości do magiczek ;P Jakoś bieganie z Ostrzami i ciągłe rzucanie Światłości może nie było nudne, ale nieskuteczne :P Światłość głównie miała spowodować, że mobek nas zauważy i do nas podejdzie, aby Ostrza go zniszczyły. Jakoś takiego zabijania nie lubiłem ;P Zbyt wolne. No i ryzykowne, bo przeciwnik musi najpierw podejść, a jak się wyłączą się nam akurat Ostrza to kaplica. Nie wspomnę o bugu przez który nie można czasem rzucić na siebie Ostrzy. 10/10, to, że nie lubię magiczek, to nie powód, żebym zaniżał ocenę ;)
Kalia - 2008-04-11, 09:54

Raen napisał/a:
Szczególnie jak się wpadnie w spora grupę i niczego nie widać

Ryzykowne bywa też zadzieranie z istatami typu Golem, które mogą Serę rozłożyć jednym ciosem. No ale nie oczekujmy od magiczek żeby miały wytrzymałość Glada :P

Wiem, że ta postać może nie jest zbyt łatwa, ale przy odrobinie zawziętości może być nawet skuteczna ;)

Tyrael - 2008-06-21, 10:44

Obecnie mam w/w serke na 71lvl. Od dłuższego czasu nie rozdawałem jej pkt w statystyki ponieważ nie było mi to potrzebne. Ostrza trzymają się na poziomie 80-90lvl. Światłości prawie nie używam. Póki co chodzę w pełnym Gromie i Piorunie Serenejskim (bez lancy).
Taka postać bez problemowo radziła sobie na sreberku i złocie - nie chodziłem tylko po terenach driad, piekielnej grani i VoT.
Po rozdaniu pkt sprawdziłem serke na open idąc na VoT. Po samym teleporcie rzuciła się na mnie grupka 10-15 golemów, gwardzistów i 2 odnogłowy. Życie skakało jak tylko mogło w górę i w dół, ale przeżyła bez użycia HP. Wybiła jeszcze kilka grupek i sakkary - żadnych problemów. Jak dla mnie strategia w sam raz :]

Kalia - 2008-07-01, 16:55

Oooo, miło wiedzieć, że ktoś tej strategii jednak używa :D
Tyrael - 2008-07-01, 17:31

Trochę ją przerobiłem. Zobaczymy co z tego wyjdzie - póki co sobie świetnie radzi i zaraz dojdzie do platyny.
Rudolf - 2008-07-01, 18:11

No mnie się podoba ten build na Serkę, nawet bardzo. Widzę po statystykach twojej Serafii, którą grasz na tym buildzie, że idzie Ci całkiem dobrze. Dlatego też wnioskuję, że jest to całkowicie pozytywna strategia. Jeśli będę grał Serafią to właśnie na tym buildzie. Moja ocenka 9+/10 ;)
kayron - 2008-07-16, 11:06

Kalia napisał/a:
Oooo, miło wiedzieć, że ktoś tej strategii jednak używa :D


Ja używam teraz tej strategii z małymi modyfikacjami
Nigdy jakoś nie udawało mi się zbudować jakiejś sensownej Serki :cry:
a teraz widzę że idzie dobrze :D
Na razie 51 lvl tylko mało itemów wypada z mobków :x mały mam MF ale Serka wymiata
Więc trochę sobie nią pogram i zobaczę co z tego będzie na powiedzmy 130 lvl

Tyrael - 2008-07-16, 12:14

Kayron, weź poproś kogoś na serwerze z SM czy nie ma krasia z max. kowalstwem albo czy mnie nie ma w okolicy. W tych gratach jakie proponuje Kalia jest tyle miejsca na wbijanie bonusów od krasia +20MF +30% do rezów, że jeszcze bez problemów na amulety i inne graty. Moja serka ma teraz chyba 87lvl i bdb sobie radzi przy takim przybiciu i ma 0 zgonów.
Polecam ;)

kayron - 2008-07-16, 15:12

Tyrael napisał/a:
Kayron, weź poproś kogoś na serwerze z SM czy nie ma krasia z max. kowalstwem albo czy mnie nie ma w okolicy. W tych gratach jakie proponuje Kalia jest tyle miejsca na wbijanie bonusów od krasia +20MF +30% do rezów, że jeszcze bez problemów na amulety i inne graty. Moja serka ma teraz chyba 87lvl i bdb sobie radzi przy takim przybiciu i ma 0 zgonów.
Polecam ;)


Spox ja sam mam krasia na 132 lvl i kowalstwo więc spokojnie sobie podkuje tylko narazie nie
znalazłem nikogo zaufanego żeby to zrobić
Ale spokojnie mam na uwadze taki plan
Dziś w granicach 18-20 będę tam sobie pogrywał

Tyrael - 2008-08-21, 12:54

Sprawdzałem tą serkę na SC (0 deadów), teraz robię na HC i stopniowo powtarzam kolejne wyniki z SC. A to co udało się tej serce:
- nod 20lvl wyprowadzać smoki na spacer po okolicy (atakowane ostrzami cofają się, pilnujemy odległości żeby nie dostać "z liścia" a smok idzie grzecznie gdzie trzeba)
- od 30lvl wygrać 10 walk z rzędu na arenie w Gloomoor z mobami o 10lvl wyższymi,
- od 50lvl zwiedzamy Dolinę Łez gdyż wysoki poziom ostrzy i LL z setu Grom gwarantują przetrwanie
- od 60lvl obijamy Nuk-nuki nie martwiąc się o ataki ze strony wodzów
Co do powyższych wartości dot. lvl to pewnie kilka z nich można obniżyć, gram w miarę swobodnie, ale też bez nadmiernego ryzykowania i z takimi osiągami na tych lvl nie ma problemów.

Chyba lepszej rekomendacji dla spokojnej gry serką nie ma - odpalam ostrza i resztą się nie martwię.

PS. Dobrze mieć jakiegoś znajomego krasnala z max MF ;)

Wampir - 2008-08-27, 17:35

Build nawet dobry. Dzięki nie mu, w końcu robię sensowną Serafie w trybie Single. Mam jednak pytanie. Dawałem Skille według kolejności i na 20lvl. chciałem wziąć Zwinność, ale jej nie ma. Na Stronie Głównej przeczytałem, że ta Umiejętność jest dopiero od 30lvl. Tak więc, mam teraz wziąć Magie Niebios, czy Władanie Mieczem?
Tyrael - 2008-08-27, 19:38

Wampir, polecam Magię Niebios. W swojej serce na SC wg tej strategii pominąłem Władanie Mieczem ponieważ cały set Gromu daje dużo LL i jak możesz zobaczyć na poniższym linku do postaci - trzyma się całkiem dobrze bez pierścieni Aarnuma z LL.
http://eng.sacred-game.co...707&subsiteid=1

Zastanawiam się nad wzięciem obuchów i przerobieniu trochę swojej serki na Gungnira, ale pomimo 95lvl dalej mam ostatnią umiejętność do wybrania. Wątpię żebym wybrał Władanie Mieczem ponieważ ringi z LL, które są główną zaletą tego wyboru można bez większych problemów dropnąć lub kupić - zależy tylko od tego jak długo będziesz odwiedzał kupców w Braverock lub ubijał moby hurtowo (nie musi być to unikat - niebieskie też mają takie bonusy).

A zwinność to jak sam napisałeś - dopiero jak dojdziesz do 30lvl będziesz mógł wybrać.

Wampir - 2008-08-27, 20:54

Aha, czyli wziąć teraz Magie Niebios, na 30lvl. Zwinność, a na 50lvl. odpuścić sobie Władanie Mieczem i wziąć Umiejętność Broń Obuchowa? Chyba dobrze cię zrozumiałem? No i jeszcze jedno jak wezmę te obuchy to też dać 10 punktów, tak?

PS. Jakim cudem na 95lvl. Masz jeszcze jeden Skill do wybrania? Wcześniej nie brałeś, czy mi się coś pomyliło, że Skille można dodawać do 50lvl.?

Edit
Z drugiej strony grając Gungnirem traci się bonus do Ostrzy z setu Grom Seryjski, ponieważ należy też do niego miecz. Więc czy to dobry pomysł aby dać obuchy? A w ogóle jak pisałem w poprzednim poście gram nią w trybie Single (bo nie mam cd - key'ów z S+, ale to inna sprawa) i nie wiem czy nawet jak przejdę na wyższe poziomy trudności to zdobędę potrzebne rzeczy, a znaleźć Gungnira i trzy pierścienie mniemam, że nie jest łatwo. :]

Tyrael - 2008-08-28, 01:15

No to po kolei...

Wampir napisał/a:
czyli wziąć teraz Magie Niebios, na 30lvl. Zwinność, a na 50lvl. odpuścić sobie Władanie Mieczem i wziąć Umiejętność Broń Obuchowa?
Tak. Nie wiem czy lepsze będą dla Ciebie obuchy czy władanie mieczem. Mnie mieczowate nie interesują. Co to punktów to zazwyczaj takie sprawy rozwiązywałem dając 1 pkt a resztę zbierając z bonusów żeby włożyć broń w slot, później itemki z bonusami dla danej umiejętności zdejmowałem i zastępowałem bardziej przydatnymi. Jednak 10pkt to nie jest nie wiadomo ile więc możesz spokojnie tyle włożyć w obuchy.

Wampir napisał/a:
Jakim cudem na 95lvl. Masz jeszcze jeden Skill do wybrania?
Po prostu jednego jeszcze nie wybrałem. Zresztą teraz robię na HC modyfikację tej strategii i nie będzie ani władania mieczem, ani magii niebios (ponieważ nie używam światłości tylko same ostrza). Magia niebios jak sama Kalia napisała przydaje się później coraz mniej więc chcę ją pominąć i wybrać coś innego. Nie wiem jeszcze co :P

Wampir napisał/a:
grając Gungnirem traci się bonus do Ostrzy z setu Grom Seryjski
Nie prawda. Masz kilka slotów na broń. Bonus do ostrzy jest sprawdzany przy rzucaniu czaru. Możesz sobie ustawić np. miecz i tarczę z setu gromu na pozycji nr 1, a Gungnira na nr 2. Chcesz rzucić ostrza bo się skończyły - wciskasz 1, rzucasz i dostajesz ostrza już z bonusem. Później wciskasz 2 i ubijasz z pomocą Gungnira, a poziom ostrzy nadal jest taki jak przy rzucaniu czyli uwzględnia bonus. Zamiana Gromu na Gungnir jest w moim odczuciu głównie obniżeniem ilości % na LL. Jeśli masz czym to zniwelować (np. ringi wkute w ciuchy) to problem z głowy.

A co do itemków na singlu - zawsze można Ci podesłać save z itemkami zebranymi na closed - SIM i sobie przerzucisz na inną postać na singlu ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group